خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی پاکدشت مطرح کرد:

پاکدشت؛ پایتخت گل ایران/ کاشت 1260 هکتار گل و گیاه زینتی در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۶۲۲

شهرستان پاکدشت با 1260 هکتار سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی به پایتخت گل ایران شهرت دارد.

به گزارش ایلنا، بخشدار مرکزی پاکدشت گفت: سالانه در این شهرستان بیش از یک میلیارد و 200 میلیون گل شاخه بریده و گلدانی تولید می شود.

رضا خانی افزود: 10 درصد از این میزان به تولید انواع مختلفی از گیاهان آپارتمانی با ماندگاری طولانی اختصاص دارد.

وی گفت: فقط در روستای گلزار از توابع بخش مرکزی پاکدشت بیش از 900 کشاورز گلکار فعالیت می کنند و بیش از 10 هزار نفر به طور مستقیم در گلخانه های این روستا مشغول به کار هستند.

خانی افزود: یک پنجم از مجموع مساحت گلخانه های تولید گل های زینتی کشور در شهرستان پاکدشت واقع شده است.

وی گفت: سال 90 برای نخستین بار درب گلباغ های روستای گلزار به عنوان نمایشگاه دائمی گل و گیاه به روی مردم باز شد و امروز بیش از 40 نمایشگاه عرضه مستقیم گیاهان زینتی در طول سال آماده استقبال از علاقه مندان به گیاهان زینتی است.

یکی از نمایشگاه داران گل و گیاه این روستا نیز گفت: بیش از 600 نوع گل و گیاه آپارتمانی در نمایشگاه خود به دوستداران طبیعت عرضه می کند.

احمد کردبچه افزود: ما در نمایشگاه خود از 2 هزار تومان تا 20 میلیون تومان و متناسب با هر سلیقه ای گل داریم.

وی گفت: سانسوریا، پیتوس، دیفنباخیا،حسن یوسف، شعمدانی،یوکا، لیندا و انواع مختلف کاکتوس ها در بین دوستداران گل و گیاه طرفداران بیشتری دارد.

خرید دست اول و بدون واسطه، طراوت بیشتر گیاهان، قیمت مناسب، آموزش نگهداری از گیاه و استفاده از فضای با نشاط و طبیعت روستای گلزار برخی از مزیت های خرید گل و گیاه از نمایشگاه های گلزار بود که کردبچه به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز