خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی:

اجرای دقیق قانون حد نگار تنها راه حفظ اراضی دولتی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۶۳۳

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: تنها قانونی که می‌تواند از اراضی ملی حفاظت کند اجرای کامل و دقیق قانون جامع حد نگار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل اللهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی  و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجان شرقی با قدردانی از متولیان اراضی ملی به‌ویژه اداره کل منابع طبیعی استان، اظهار داشت: تنها قانونی که می‌تواند از حراج اراضی ملی جلوگیری کند قانون جامع حد نگار بوده و فلسفه تصویب آن نیز شناسایی اراضی دولتی به‌طور کامل بوده است.

وی با بین اینکه این قانون تصویب‌شده اما به‌خوبی جاری نشده بر همین اساس زمین‌خواران در کمین بوده و از این موضوع استفاده می‌کنند، افزود: اولویت اصلی و اساسی قانون جامع حد نگار تثبیت حقوق دولت است در برخی مباحث اراده واقعی وجود ندارد و بر همین اساس تأکید شده کارگروهی تحت نظارت شورای حفاظت از بیت المال استان  برای پیگیری مستمر این قانون تشکیل شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس قانون جامع حد نگار هرکسی به نام دولت متولی اراضی بوده مکلف‌ است تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود را برای صدور سند مالکیت حد نگار در اختیار سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور قرار دهند، درصورتی‌که مدیری به این قانون تمکین نکند علیه او اعلام‌جرم خواهد شد.

وی ادامه داد: البته در سال گذشته در راستای ثبت جهش بزرگی در استان شکل گرفت به‌طوری‌که حدود 100 برابر نسبت به سال 97 در استان طی سال 98  اراضی ثبت شد، البته این امر باید پیگیری و ادامه یابد و هرگونه سهل‌انگاری که باعث تضییع اموال دولتی شود جرم است.

در پایان رئیس کل دادگستری اشاره کرد چنانچه هر یک از مدیران به وظیفه خود در اجرای قانون جامع حد نگاری عمل نکند اقدام قانونی معمول و با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز