خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی، ارتباطات و مطالعات:

یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها گره‌گشایی از مشکلات کشور است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۸۹

رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه در وبینار نقش دانشگاهیان در آگاهی‌اجتماعی در مواجهه با بحران‌ها، یکی از ماموریت‌های اصلی دانشگاه ها را، گره‌گشایی از مشکلات کشور دانست.

به‌گزارش ایلنا، اکبر نصراللهی گفت: دانشگاه‌ها قوه‌ عاقله و مشورت دهنده کشور و مرکز شناخت دقیق مخاطرات و بحران‌ها، تبیین چرایی و پیش‌بینی آنها و در نهایت مداخله و ارائه راهکارهای مواجهه و مقابله هوشمندانه و کارشناساسه با بحران‌ها هستند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران افزود: نقش دانشگاه با توجه به تنوع رشته‌ها و نقش‌محوری آن، گسترده و مهم است؛ دانشگاه شبکه ارتباطی و خود رسانه است؛ بنابراین نقش دانشگاه نباید به آموزش محدود باشد بلکه باید در کنار آموزش به آگاه‌سازی، نظارت و رهبری هم‌ بپردازد .

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه افزود:  دانشگاه در ایفای نقش‌ مداخله‌گری خود، باید علاوه شناخت دقیق، تبیین چرایی و پیش بینی مخاطرات و بحران‌ها با استفاده از ظرفیت‌های رسانه و ساده‌سازی مسائل پیچیده ، آگاه‌سازی و حساسیت افزایی مردم را  در دستور کار و الویت خود  قرار دهد.

نصراللهی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تخصصی و آموزشی در سال‌های گذشته در جلوگیری از مخاطرات و بحران‌ها و آگاه‌‌سازی و حساسیت‌افزایی، نقش‌آفرین نبوده‌اند،گفت نظام دانشگاهی‌کشور توان مدیریت و نقش‌آفرینی موثر و در طراز انقلاب‌اسلامی را در مراحل مختلف بحران ندارد؛ ساختار آموزش‌عالی کشور کارآمدی‌کافی را ندارد.

وی علل کارآمدی پایین دانشگاه‌ها را در مخاطرات و بحران‌ها، دغدغه ناکافی و ساختار سنتی دانشگاه‌ها و فاصله آن‌ها از مشکلات کشور آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بی‌نیازی بخش‌های‌اجرایی از دانشگاه و حمایت و مطالبه نکردن از آنها دانست.

وی با اشاره رتبه پنجم ایران در تنوع بحران‌ها و رتبه زیر ۱۰ کشورمان از نظر میزان تلفات در دنیا گفت: در کشوری که این همه مخاطرات و بحران‌ها دارد حتماً دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید برای شناخت و حل آن و کاهش این تلفات و مخاطرات، برنامه و مشارکت داشته باشند و  استادان و محققان نباید خود را  در پژوهشگاه‌ها و کتابخانه‌ها حبس کنند.

این وبینار با حضور و سخنرانی دکتر مهدی‌زارع استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، دکتر علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهر سازی و دکتر پروانه پیشنمازی پژوهشگر پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز