خبرگزاری کار ایران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان:

خطر رانش زمین منطقه الموت قزوین را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۶۶

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به بارش ها و سیلابی شدن برخی مناطق در استان قزوین به خصوص منطقه الموت در معرض خطر رانش زمین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی خانجانیان اظهار کرد: سال گذشته و امسال بر اثر وقوع بارندگی و سیلابی‌شدن برخی مناطق استان، شدت رانش در مناطق مختلف استان از جمله منطقه الموت قزوین، به عنوان تنها کانون تشدید رانش زمین منطقه را پدیدار ساخت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان ادامه داد: در بخش رودبار الموت غربی روستاهای سپوهین، کلمین، عباسک، سفیدآب، علی‌آباد، اویرک و در بخش رودبار الموت غربی نیز زرآباد، خشکچال، توان، خوبکوه و اوانک جزو روستاهای بحرانی در حوزه رانشی تشخیص داده شدند.

خانجانیان با بیان اینکه برابر مصوبات مدیریت بحران، این نهاد با همکاری پژوهشکده سوانح ایران اقدام به کار کاشناسی شده در منطقه الموت را به انجام رسانده، تاکید کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده، رانش زمین در روستای خوبکوه بخش رودبار الموت شرقی بحرانی و حاد تشخیص داده شد و به همین لحاظ طرح اضطرار جابجایی سکنه آن مورد رسیدگی قرار گرفت و محل مورد نظر برای اسکان روستاییان نیز شناسایی و مورد تایید گروه کارشناسی این پژوهشکده هم قرار گرفت.

به گفته این مسئول، متاسفانه محل در نظر گرفته شده مورد اختلاف روستاییان خوبکوه قرار گرفته اما آنچه که وظیفه این نهاد به نمایندگی از سوی دولت و دستگاه‌های ذیربط در زمینه انتقال روستاییان بوده به انجام رسیده و تنها با رضایت ساکنان روستا می‌توان اقدام به این جابجایی سکنه روستا کرد.

وی یادآور شد: زمین مورد نظر برای انتقال روستاییان خوبکوه پس از شناسایی، نقشه‌برداری آن انجام و مطالعات ژئوتکنیک آن توسط پژوهشکده سوانح ایران نیز به انجام رسیده و قرار شده تا بنیاد مسکن قزوین از محل منابع داخلی هزینه‌های این انتقال را برعهده بگیرد تا در آینده نزدیک مدیریت بحران استان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ نسبت به تامین هزینه‌های آن اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز