خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان مطرح کرد:

رتبه نخست خراسان رضوی در جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۹۳۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست تعداد جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا مس فروش در این خصوص اظهار داشت: بر اساس اعلام گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان‌ خراسان رضوی با تعداد 20 (طرح/ واحد) با میزان سرمایه گذاری 132.5 میلیون دلار، رتبه اول بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان تهران (تعداد 11 طرح/ واحد) در رتبه دوم و استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خوزستان بطور مشترک در رتبه سوم (هر استان با تعداد 5 طرح/ واحد) قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی از لحاظ حجم سرمایه گذاری خارجی نیز رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: از این لحاظ، استان‌های زنجان، خراسان رضوی، کرمانشاه و هرمزگان رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کرده‌اند و جمعا بیش از نیمی از کل جذب حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در کشور را در سال 1398 به خود اختصاص داده‌اند.

مس فروش تصریح کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با 14 فقره سرمایه‌گذاری و کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی و اتریش با 13، 11 و 6 و 6 فقره سرمایه‌گذاری رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: پنج کشور اول از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای امارات متحده عربی، هلند، چین، ترکیه و آلمان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز