خبرگزاری کار ایران

توسلی زاده اعلام کرد :

3.8 میلیون نفر در سال گذشته به دادگستری کرمانشاه مراجعه کردند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۵۶

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته سه میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری استان مراجعه کردند که رقم بسیار بالایی است و حاکی از میزان بالای اختلاف بین مردم جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،پرویز توسلی زاده در اولین همایش "طلایه داران صلح" در کرمانشاه که با حضور اعضای شورای قضایی، روحانیون، بزرگان و معتمدین استان برگزار شد، با اشاره به مراجعه سه میلیون و 800 هزار نفر به دادگستری استان کرمانشاه طی سال 1398، اظهار کرد: طبق این آمار در سال گذشته بصورت میانگین هر کرمانشاهی حدود دوبار به دادگستری استان مراجعه کرده است.

وی بیان کرد : همچنین طی این مدت 361 هزار پرونده حقوقی و کیفری در دادگستری استان تشکیل شد که این دو آمار نشان از میزان بالای اختلافات بین مردم جامعه دارد. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از مردم بخاطر اختلافات اندکی هم که دارند به دادگستری مراجعه کرده و وقت و هزینه زیادی برای پرونده خود صرف می‌کنند که باید برای اینها چاره اندیشی کنیم.

این مسئول قضایی اظهار داشت: وقتی در استان کرمانشاه با حدود دو میلیون نفر جمعیت نزدیک به چهار میلیون نفر به دادگستری مراجعه می‌کنند، یعنی حدود نیمی از آنها به دلیل اینکه نتیجه دلخواه را از رای قضات دستگاه قضایی نمی‌گیرند، ناراضی هستند و نسبت به نظام بی اعتماد می‌شوند.

 وی در ادامه بااشاره به آمار بالای میزان اختلافات بین خانواده‌های کرمانشاهی، گفت: این میزان اختلاف، گرفتاری‌ها و تبعات منفی زیادی از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و...  برای جامعه بدنبال داشته و مردم را از جریان عادی زندگی باز می دارد.

توسلی زاده اضافه کرد: علاقه‌ای نداریم حتی یک نفر هم در استان زندانی شود، چرا که هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی همچون مشکلات اقتصادی زیاد برای خانواده زندانی، انگ اجتماعی خوردن، مستعد شدن فرد برای انجام جرم‌های بعدی، ایجاد مشکلات عاطفی در خانواده زندانی و... را خواهد داشت.

 وی با تاکید بر ورود همه بزرگان، معتمدین و روحانیت استان برای ایجاد صلح و سازش در جامعه، افزود: طبق دستورالعمل رئیس قوه قضائیه برای افزایش صلح و سازش در جامعه باید از ظرفیت‌های مردمی  استفاده کرد که ما نیز در استان روی این موضوع برنامه خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز