خبرگزاری کار ایران

همتی خبر داد:

اقامه نماز جمعه و دیگر برنامه‌ها در مساجد و اماکن مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۳۰۰

استاندار هرمزگان گفت: برگزاری مراسم و اقامه نمازهای جمعه و جماعت در شهرستان های کم خطر باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به تصمیمات جدید این ستاد، عنوان کرد: بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت، ۱۳۲ شهرستان در کشور به لحاظ وجود بیماری کرونا، جزو شهرستان های کم خطر اعلام شدند.

وی ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، تعدادی از شهرستان‌های استان هرمزگان کم خطر و سفید اعلام شدند که پس از بررسی نهایی، اسامی آنها فردا اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مساجد و اماکن مذهبی در شهرستان های کم خطر از فردا پانزدهم اردیبهشت بازگشایی می‌شوند و با بررسی های بیشتر احتمال دارد از ۲۷ اردیبهشت مدارس نیز در این شهرستان‌ها، بازگشایی شوند.

همتی تصریح کرد: برگزاری مراسمات و اقامه نمازهای جمعه و جماعت در شهرستان های کم خطر باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک صورت گیرد و در حد امکان برنامه ها و مراسمات در فضای باز برگزار شود.

وی گفت: افراد با سن بالا و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در مساجد خودداری کرده و به هیچ عنوان در مراسمات و برنامه‌ها حضور نداشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در تمامی مناطق، تجمع و ازدحام نباید وجود داشته باشد و فعالیت ها با فاصله گذاری و رعایت اصول برای پیشگیری از بیماری از جمله استفاده از ماسک، انجام شود.

همتی بیان کرد: مشاغل و صنوف پر رسیک در شهرهای کم خطر باید طبق دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عمل کنند و فعالیت اماکن ورزشی پر خطر همچنان ممنوع است.

وی اظهار کرد: عملکرد مدیریت بیماری کرونا در کشور جلوه های زیبایی دارد که در سایه نگاه انسانی و اسلامی جامعه رقم خورده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: عدالت در خدمات رسانی بهداشتی در استان و کشور در جهان کم نظیر است و هیچ تبعیضی بین بیماران در بیمارستان‌های استان رخ نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز