خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه ای اعلام شد؛

جدیت شهرداری رشت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۸۲

شهرداری رشت در برخورد با کسانی که دست به تخلف ساختمانی می زنند، هشدار داده که ساخت و سازهای غیرمجاز را در هر مرحله ای که باشند تخریب کرده و با متخلفان نیز برخورد قانونی می کند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، نمونه هایی از برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه یک و چهار گزارش شده است.

بر پایه این گزارش شهرداری رشت در اطلاعیه ای به آگاهی شهروندان گرامی رشت رسانده که به استناد ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان سازی از شهرداری پروانه دریافت کنند.

همچنین اعلام شده که با توجه به اینکه هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه ساختمانی خلاف مقررات است و باعث تضییع حقوق سایر شهروندان می‌شود بنابر این شهرداری رشت در راستای وظیفه ذاتی و اختیارات قانونی خود ضمن برخورد قانونی و قاطع از ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه ساختمانی در زمین های محصور و غیر محصور جلوگیری به عمل می آورد.

شهرداری رشت همچنین تاکید کرده است که در اجرای قوانین مربوطه در صورت مشاهده تخلف در ساخت و ساز راساً نسبت به جمع آوری مصالح ساختمانی و قلع و قمع بنا اقدام خواهد کرد و مسئولیت هر گونه خسارت به ساختمان های همجوار چه در مرحله ساخت و چه در مرحله قلع و قمع متوجه فرد متخلف خواهد بود.

شهرداری رشت در پایان از شهروندان فهیم رشت تقاضا کرده است برای صیانت از حقوق خود و عامه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی و یا تصرف عدوانی موضوع را سریعاً از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع شهرداری رشت برسانند تا نسبت به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی گرفته شود.

گفتنی اینکه در آخرین نمونه های برخورد شهرداری رشت با ساخت و سازهای غیرمجاز این هفته در محدوده شهرداری منطقه یک از ورود مصالح ساختمانی در محله بهارستان جلوگیری شده، همچنین جلوی ساخت و ساز غیر اصولی در حسین آباد، کوچه وحدت، کوی حسینی و پشت بیمارستان پارس گرفته شده است.

شهرداری‌های مناطق پنجگانه رشت به طور ویژه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده فعالیت خود اقدامات قانونی را برای جلوگیری و قلع و قمع به طور جدی و قاطع انجام می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز