خبرگزاری کار ایران

رسول زاده مطرح کرد:

شورا هیچ حقی جهت اجرای صحیح قوانین ندارد/ خیرین و مردم کاشان در کنترل شیوع کرونا نقش مهمی داشتند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۲۳۰

رئیس شورای شهر کاشان گفت: در حال حاضر نظارت بر شهرداری ها با مشکلات و موانع زیادی مواجه است و شورا هیچ حقی جهت اجرای صحیح قوانین ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی رسول‌زاده وظایف تعیین شده برای شورای شهر را ۳۶ مورد برشمرد که مهمترین آن نظارت دقیق بر عملکرد شهردار و شهرداری به خصوص در حوزه مالی و اداری است.

وی افزود: با توجه به توسعه افقی شهر کاشان و افزایش وسعت شهر ضروری است خدمات بیشتر و متفاوت تری به شهروندان ارائه شود که این امر اداره شهر را با دشواری های فراوانی مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ساکنان شهرستان کاشان را مردمی نجیب، قانع و صبور دانست که با وجود کمبودها در حوزه های عمرانی و توسعه همچنان خادمان خود را همراهی می‌کنند، تصریح کرد: شهروندان باید ضمن احترام به قوانین وحفظ رابطه دوستانه با مسئولان مطالبه گر نیز باشند.

رسولزاده گفت: حضور گسترده مردم و خیرین در صحنه مقابله با کرونا مثال زدنی است و از طرفی کارگران شهری از جمله پاکبانان وکارکنان سازمان آرامستان ها در این مدت خوش درخشیدند.

رئیس شورای کاشان با اشاره به تغییر وظایف شهرداری ها نسبت به گذشته و لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی بدون توجه به مسائل سیاسی خاطر نشان شد: شهرداری می بایست برنامه های خود را با نظر کارشناسان فرهنگی تطبیق و تنظیم کند و بامدیریت صحیح نسبت به تقویت ظرفیت های فرهنگی و مردمی اقدام کند.

رئیس شورای شهر کاشان با تاکید بر استفاده از نظر کارشناسان ومتخصصان در اداره شهر کاشان گفت: شکل گیری مرکز پژوهش‌ها در دوره چهارم با هدف مدیریت طرح های تحقیقاتی ومطالعات کارشناسی وارائه آن به شورا بوده است.

رسول زاده با بیان اینکه نظارت شورا بر شهرداری براساس اختیاراتی است که قانون اساسی آن را مشخص کرده است، خاطر نشان شد: با توجه به اینکه ممکن است برخی از امور در شهرداری سلیقه ای انجام شود، ضروری است خلا نظارت شورا بدون دخالت و اعمال نظر بر طرف شود.  

وی تدوین و اجرای برنامه‌های ورزشی از طریق توسعه و گسترش فضاهای سالم و تفریحی در کاشان را یادآور شد و افزود: علیرغم اینکه رویکرد شورا مبنی بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و اساتید و مربیان بومی است، ولی برای همگانی شدن ورزش علاوه بر هم افزایی و هم اندیشی، وحدت رویه و کمک سایر نهادهای اجرایی کاشان هم مورد نیاز است.

رئیس شورای شهر کاشان تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پیشگیری و کاهش شیوع ویروس کرونا در شهر صورت گرفته و ضروری است از جامعه درمان و بهداشت کاشان به عنوان ایثارگران خط مقدم مبارزه با بیماری، نهادهای مردمی وموسسات خیریه،هیات های مذهبی وپایگاه های بسیج ورسانه ها قدردانی شود.

رسول زاده تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کاشان در دوره چهارم را به منظور بهره مندی از نظر نخبگان و کارشناسان دانست و ادامه داد: عملکرد این مرکز در دوره پنجم نسبت به گذشته بهتر بوده است.

وی شوراها را به عنوان یک نهاد مردمی متشکل از خرد جمعی جامعه نام برد که مردم می توانند از این طریق در سرنوشت شهر خود دخیل باشند تصریح کرد: ارتباط نخبگان ومحققان با شورا در پیشبرد اهداف توسعه شهر بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز