خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی استان:

میزان سرقت در قزوین ۱۸ درصد افزایش یافت/ ۹۵ درصد سارقان معتادان متجاهر هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۲۸۴

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: میزان سرقت در استان قزوین در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ آرش مرادی در ستاد جرایم خاص استان قزوین که در دادسرا برگزار شد، اظهار کرد: میزان سرقت در استان قزوین طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است که سهم بیشتر آن مربوط به سرقت خرد از باغ‌ها، مزارع، امکان عمومی و حتی خودرو و موتورسیکلت است.

 رئیس پلیس آگاهی استان اضافه کرد: ۹۵ درصد سارقان خرد استان را معتادان متجاهر تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد باید اقدامات پیشگیرانه برای جمع آوری و کنترل آنها اندیشیده شود.

سرهنگ مرادی عنوان کرد: قبل از ابتدای سال جاری با هماهنگی مقامات قضایی از اعطای مرخصی به سارقان سابقه دار خودداری می‌شد ولی امسال با توجه به شیوع کرونا به سارقان سابقه دار نیز مرخصی اعطا شد که نقش موثری در افزایش سرقت خرد داشت.

وی افزود: اقدامات پلیس در مقابله با سرقت، سلبی و بازدارنده است و در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود ولی اگر دستگاه‌ها به اقدامات و وظایف بلندمدت و میان مدت خود در این زمینه عمل کنند بسیار موثرتر خواهد بود.

این مقام انتظامی استان با تاکید بر ارائه راهکار برای پیشگیری از سرقت خرد، بیان کرد: مهمترین عامل افزایش سرقت‌های خرد فقدان نظارت است و چون گشت انتظامی نمی‌تواند نقطه به نقطه استان را گشت بزند، بهترین راهکار استفاده از نگبهان محله است.

 رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: بسیاری از سرقت‌ها مقابل ادارات و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد که اگر برای نصب دوربین با کیفیت و زاویه دید مناسب اقدام شود درصد قابل توجهی از این سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز