خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس آگاهی قزوین:

ثبت پرونده‌های قاچاق در قزوین 31 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۰۲۹

میزان ثبت پرونده های کالای قاچاق کشف شده با ارزش بالای ۱۰۰ میلیون ریال در استان ۳۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ امیرحسام عزیزی در نشست کارگروه قاچاق و کالای ارز قزوین اظهار کرد: سال گذشته ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان  ۳۲۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه رویکرد ناجا در مبارزه با قاچاق کالا بیشتر در بحث تشکیل پرونده های با ارزش بالاست، اظهار داشت: سال گذشته ۷۸۴ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شد که از این تعداد ۳۸ پرونده با ارزش بالای یکصد میلیون ریال بود که نسیت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۱ درصدی مواجه بود.

 جانشین پلیس آگاهی قزوین، تعامل و همکاری همه سازمان‌ها و نهادها در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان را ضروری عنوان کرد و گفت: عمده کالاهای مکشوفه در استان در سال گذشته شامل مشروبات الکلی، پوشاک، دخانیات و موارد محترقه و دارو بود.

سرهنگ عزیزی، برخورد جدی و قاطع پلیس با عوامل تهیه و توزیع قاچاق کالا را ماموریت اصلی ناجا برشمرد و افزود: پلیس در برخورد با اخلال‌گران اقتصادی مصمم است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی استان سال گذشته با عملیات‌های فرااستانی و همکاری با استان هایی که مبدا کالای قاچاق بوده اند، موفق به کشفیات زیادی شد و در این رابطه ۱۵ پرونده مشترک با استان های زنجان، کردستان و تهران تشکیل شد که ۱۱ پرونده مربوطه به مشروبات الکی و سه مورد دخانیات و یک مورد موارد متفرقه بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: طی این مدت  تعداد خودروهای توقیفی حامل کالای قاچاق ۳۲۳ دستگاه گزارش شد و ۹۴۳ متهم در این خصوص دستگیر شدند که از این تعداد  ۹۱۵ نفر مرد و ۲۸ تفر متهم زن بودند.

 جانشین پلیس آگاهی قزوین با اشاره به کمبود برخی تجهیزات که موانع سازمانی و خودرویی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: امیدواریم با مرتفع شدن این موارد و تقویت تجهیزات خودرویی در استان گام های بهتری در راستای مبارزه با قاجاق کالا  برداشته شود.

وی در پایان گفت: شیوع ویروس کرونا در میزان  ورود کالاهای قاچاق در استان بی تاثیر نبوده و مقدار ورودی کالا به استان کاهش پیدا کرده و باعث کاهش کشفیات  طی این مدت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز