خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین:

هوشمندسازی نظام مالیاتی موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۱۵

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: تحقق عدالت اجتماعی با هوشمندسازی نظام مالیاتی میسر و باعث افزایش رضایت مودیان می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید حوائج در جلسه تبیین نقشه راه هوشمندسازی نظام مالیاتی اظهار کرد: سازمان مالیاتی برای تشخیص عادلانه مالیات نیازمند داده‌ها، اطلاعات جامع و واقعی است و راهی جز دستیابی به اطلاعات همه دستگاه‌های ذیربط در خصوص مبادلات، معاملات، دارایی‌ها، و سرمایه افراد وجود ندارد.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان، تکمیل پایگاه اطلاعات زمینه مقابله با فرار مالیاتی را فراهم کرده و در کنار رشد و توسعه اقتصادی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی نیز میسر خواهد شد و با تکمیل پایگاه اطلاعاتی نیز شاهد حذف کامل شیوه علی‌الراس از نظام مالیاتی خواهیم بود.

حوائج به اقدامات صورت گرفته در خصوص بسترسازی برای اجرای طرح هوشمندسازی و تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان اشاره کرد و افزود: اجرای مواد ۱۶۹ و ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، نصب پایانه‌های فروشگاهی و ایجاد پنجره واحد خدمات از مهم‌ترین اقدامات در راستای اجرای طرح هوشمندسازی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی موتور ریسک‌ (روش حسابرسی مبتنی بر ریسک در نظام‌های نوین مالیاتی)، حذف تشخیص علی‌الراس و تولید اظهارنامه‌های پیش فرض و برآوردی از برنامه‌های آینده سازمان است که براساس آن با پردازش الکترونیکی اطلاعات نقش عنصر انسانی در فرآیند تشخیص و وصول مالیات به حداقل ممکن می‌رسد.

این مسئول هدف از مالیات‌ستانی را اجرای عدالت دانست و گفت: در تعریف جهانی از واژه مالیات به عنوان وسیله‌ای برای اشاعه عدالت و تعدیل ثروت نام برده شده که با انجام آن در جامعه و افزایش آگاهی عمومی درخصوص کارکردهای مالیاتی می‌توان زمینه همکاری و مشارکت مردم را افزایش داد.

مدیر کل امور مالیاتی استان، بر ضرورت همراهی کارکنان و ارائه پیشنهادات سازنده جهت تسهیل در اجرای برنامه‌های سازمانی تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تلاش کارکنان امور مالیاتی و رعایت حقوق مودیان بتوانیم رضایت ارباب رجوع و انتظارات سازمان امور مالیاتی کشور را برآورده سازیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز