خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه استان:

ویروس کرونا امرار معاش آرایشگران قزوینی را مختل کرد/ ضرورت اتخاذ راهکاری برای فعالیت دوباره آرایشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۲۴۵

با توجه به ۲ ماه تعطیلی آرایشگاه های مردانه در استان قزوین صاحبان این شغل در تامین معیشت خود دچار مشکل شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید روح اله حسینی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون به مدت ۲ ماه است که صنف آرایشگران استان هیچ درآمدی نداشته اند و بیشتر آنها در تامین معیشت و امرار معاش خود دچار مشکل شده اند.

رئیس اتحادیه صنف  آرایشگران مردانه استان اضافه کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز صنف آرایشگران به عنوان مشاغل پرخطر شناخته شده و طبق آخرین ابلاغ دستگاه‌های اجرایی باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند.

حسینی افزود: این درحالی است که به‌رغم نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های مکرر برای وضعیت معیشتی آرایشگران مردانه متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و حتی به نامه نگاری‌های انجام شده نیز هیچ پاسخی داده نشده است.

وی ادامه داد: صنف آرایشگران از مشاغل بسیار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است و متاسفانه طی ۲ ماه اخیر بابت شیوع کرونا بسیار آسیب دیده و اغلب آرایشگران با خانواده‌های خود دچار مشکلات جدی شده اند.

این مسئول عنوان کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد اعضای اتحادیه آرایشگران استان مستاجرند و تا کنون از صاحبان  این شغل  هیچ حمایتی انجام نشده است.

رئیس اتحادیه صنف آرایشگران مردانه استان بیان کرد: ۵۰۲ مجوز آرایشگاه مردانه در سطح شهرستان قزوین از اقبالیه، محمودآباد، ناصر آباد، چوبیندر و الموت صادر شده است و حدود یکهزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ نفر در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.

حسینی با بیان اینکه از مسئولان می خواهیم تمهیداتی برای آغاز به کار صنف آرایشگران بیندیشند، گفت: صنف آرایشگران مردانه نیز به مانند سایر صنوف این امکان را دارد تا با ثبت نام در سایت وزارت بهداشت و با نصب کد رهگیری روی درب مغازه‌ها و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کند.

به گفته وی، اغلب افراد جامعه چند ماه است که موهایشان پیرایش نشده و خود این بازگشایی آرایشگاه‌ها می‌تواند باعث بهداشت فردی و روحیه مضاعف برای مردم در این روزهای کرونایی شود.

این مسئول یادآور شد: آرایشگاه‌ها می‌توانند به فاصله هر یک ساعت نوبت دهی از قبل به هر مشتری در زمان حضور و بدون تجمع در آرایشگاه، اقدام به خدمات رسانی کرده و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز