خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان:

آب سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۰۰۰

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان خواستار تخصیص آب سدهای میناب و سرنی به بخش کشاورزی شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان  و کار گروه آب کشاورزی استان درسال جاری با حضور مدیران دستگاههای اجرایی مربوطه و با رعایت اصول فاصله گذاری فیزیکی و با استفاده از ابزارهای ایمنی بهداشتی در طرح مقابله ملی با ویروس کرونا کوید 19 در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 در این جلسه که باحضور استاندار و اعضای نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان برگزار شد عباس خلاده رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان خواستار تخصیص مقادیر لازم آب از سدهای شمیل و نیان برای مصارف زراعی کشاورزان دشت شمیل شد.

استاندار هرمزگان نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب آب در سدها و همچنین راه اندازی تدریجی آب شیرین کن ها، یکی از رویکردهای مهم در استان توجه بیشتر به بخش کشاورزی می باشد که تامین و تخصیص آب از سد شمیل و نیان برای کشاورزی در این منطقه هم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به افزایش سطح آب سفره های زیرزمینی در دشت میناب، رویکرد ما حفظ و تقویت آب موجود در این دشت ها و استفاده بیشتر از آب موجود در سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی در شهرستان  میناب و مناطق  دارای زیرساخت این شهرستان است.

همتی افزود: ۵۰ هزار متر مکعب از فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی برای آب شرب بندرعباس تخصیص می یابد و با اضافه شدن کامل تمامی فازهای آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی نیز در مجموع به میزان ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از طریق این دو آب شیرین کن جهت تامین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر تخصیص می یابد.

وی گفت: همچنین با توجه به در حال تکمیل بودن آب شیرین کن ها، برنامه و سیاست ما استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی شهرستان میناب برای مصرف آب شرب شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت در این شهرستان است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر تامین آب شرب شهرستان میناب از طریق این سدها، در سال جاری ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان اختصاص پیدا می یابد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز