خبرگزاری کار ایران

کارشناس حوزه مرغ و طیور خراسان رضوی در گفت وگو با ایلنا:

دلیل زیان مرغداران،انحصار مرغ اصلاح شده مادر در دست یک شرکت ایرانی است/ علت دیگر ؛ قیمت بالای خوراک طیور

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۴۴

کارشناس حوزه مرغ و طیور گفت: آنچه در شرایط کرونایی باعث شده تا وضعیت مرغداران حساسیت جامعه را بر انگیزند، انحصار و قیمت بالای خوراک طیور و به صرفه نبودن مرغداری است که باعث ضرر و زیان مرغداران شده است.

مسعود پروین در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشمر ، درباره قتل عام جوجه ها توسط برخی مرغداری ها گفت: همه ساله مرغداران ، جوجه های یک روزه مبتلا به باکتری mg مثبت که قابلیت انتقال به انسان نیز دارد و شامل بیماری تنفسی و ایجاد تورم در داخل شش‌ها است و به حشرات و گیاهان نیز انتقال می‌یابد  را به همین روش معدوم می کنند و یا به عنوان جوجه رنگی از چرخه تولید اجبارا خارج  و به فروش می رسانند. 

این کارشناس حوزه دام و طیور گفت: یک مرغدار جوجه یک روزه را با قیمت مشخص باید بخرد و با خوراک حدود ۲۵۰۰ تا ۳هزار تومان بزرگ کند که با احتساب حدودا ۵ کیلو خوراک برای هر جوجه در طی مدت رشد ، اجبارا باید به قیمت تصویب شده دولت بفروشد که در شرایط فعلی با احتساب هزینه کارگری و خدماتی برق ، آب ، دارو و سالن نگهداری مرغدار عملا ضرر مالی می کند .

پروین ادامه داد:  بنابراین جوجه های مبتلا به mg مثبت یا رنگی را در حرکتی نمایشی و پخش در فضای مجازی معدوم می‌کنند تا از یک طرف احساسات مردم را بر انگیزند و از طرف دیگر  به دولت فشار بیاورند تا انحصار واردات خوراک طیور را از دست عده ای خارج کنند و  با قیمت  ارزان‌تری به مرغداران بفروش برسانند و دیگر اینکه با کمبود مرغ و التهاب بازار قیمت مرغ را به بهترین شکل ممکن  بالا ببرند تا ضمن سود بهتر  ، ضرر مالی قبلی را نیز جبران کنند.

وی گفت: دلیل همه این مشکلات نیز می تواند نداشتن مرغ مادر اصلاح شده و بدون عیب و ایراد باشد که در انحصار کشورهای خاص اروپایی و آمریکایی است و تنها یک شرکت در ایران دارای مرغ مادر اصلاح شده است که اتفاقا بزرگترین مجتمع مرغ خاورمیانه است  .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز