خبرگزاری کار ایران

بهبودی خبرداد:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات در آذربایجان شرقی/ تبریز نقشی فرا منطقه‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۲۱۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی صادرات، گفت: مقدار صادرات از این استان در سال ١٣٩٨ به سه میلیارد و ۹۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با حدود چهار میلیون نفر جمعیت پنج درصد از سهم جمعیتی کشور را به خود اختصاص داده و کلانشهر تبریز هم برای استان های مجاور و در بیرون از کشور نقشی فرامنطقه ای دارد.

وی افزود: از منظر اقتصادی، ۲۰ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، ۳۵ درصد در بخش صنعت و ۴۵ درصد نیز در بخش خدمات هستند.

بهبودی با بیان اینکه ۸۵ درصد شاغلان آذربایجان شرقی در بخش خصوصی و تنها ۱۵ درصد شاغلان در بخش عمومی فعالیت می کنند، اظهار کرد:  ‌این استان درونزا بوده و به توانمندی های فعالان اقتصادی و اجتماعی خود متکی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: شعار سال گذشته کشور رونق تولید بود و یکی از شاخص ترین نمودهای تحقق این شعار در آذربایجان شرقی افزایش ۵۰ درصدی میزان صادرات استان و رسیدن به رقم سه میلیارد و ۹۰ میلیون دلاری در برابر متوسط رشد ۱۸ تا ۲۰ درصدی صادرات کشور است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تحرکات خوبی در عرصه سرمایه گذاری بخش صنعت استان و درخواست صدور مجوز بهره برداری صورت گرفت، به طوری که ۲۰۰ واحد صنعتی استان جهت دریافت مجوز طرح توسعه اقدام کردند.

وی  بیان کرد: در عرصه معدن نیز که یکی از محورهای توسعه استان در سال های آینده خواهد بود، قدم های ارزشمندی برداشته شد و به بهره برداری رسیدن طرح های توسعه مس و نفلین سینیت چهره صنعتی استان را متحول خواهد کرد و سهم استان را در اقتصاد کشور افزایش خواهد داد.

بهبودی به فعالیت های کشاورزی آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شدند که موجب افزایش محصولات، بازدهی کشاورزی و درآمد کشاورزان می شود.

وی یادآوری‌کرد: البته سال ۹۸ سالی پرحادثه بود و شاهد بحران‌های طبیعی زیادی مثل سیل، زلزله وآتش‌سوزی جنگل بودیم؛ مسایل  اجتماعی و اقتصادی مهمی هم پیش آمد و پایان سال نیز موج کرونا گریبانگیر کشور و البته کل دنیا شد و همه مسائل را تحت تاثیر قرار داد که اکنون تلاش می‌کنیم تبعات منفی اقتصادی را تقلیل دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز