خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

فعالیت‌های کشاورزی تعطیل شدنی نیست/ احتمال افزایش قیمت نهاده‌های دامی در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۳۲۹

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت‌های کشاورزی تعطیل بردار نیست، گفت: راکد ماندن فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،اکبر فتحی در جلسه معاونان و جمعی از مدیران سازمان، با اشاره به شرایط غیرعادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: فعالیت‌های کشاورزی تعطیلی بردار نیست و این فعالیت‌ها نیاز به تردد و رفت و آمد دارد، از این‌رو طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به صدور مجوز تردد کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی اقدام کنند.

وی گفت: تصمیمات اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باید منطبق با دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشد، تنها مشکل موجود در این زمینه مربوط به حمل و نقل کندوهای زنبورعسل استان واقع در سایر استان‌های کشور بود که خوشبختانه با مکاتبه با وزارت جهادکشاورزی و اخذ مجوز لازم جهت انتقال کندوها به استان، این مشکل نیز حل شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده، باید راهکارهای مناسب و عملی برای حل مسائل و مشکلات پیشرو ارائه کنند.

وی در خصوص مباحث مربوط به مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم دورکاری مروجان پهنه، پیام‌های ترویجی ارسال شده از طرف مروجان پهنه به کشاورزان و بهره برداران کشاورزی باید به طور مرتب و مداوم رصد و پایش شده و نتایج نیز به مدیریت ترویج کشاورزی گزارش شود.

وی بیان کرد: تشکیل گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی بین مروجان پهنه و کشاورزان مرتبط با این مروجان یکی از روش‌های موثر و مفید در راستای انجام دورکاری است.

فتحی با اشاره به ضرورت تهیه و تامین نهاده‌های دامی و احتمال افزایش قیمت این نهاده‌ها در سال‌جاری، تشریح کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی مکلف است با انجام اقدامات و تمهیدات مقتضی در این خصوص و هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی دام آذربایجان شرقی، نهاده‌های دامی مورد نیاز استان را به موقع تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: توسعه و افزایش گلخانه‌های استان در سال 98، جهش گلخانه‌ای بی‌نظیری برای بخش کشاورزی بود.

وی افزود: سال 98 در سایر زیربخش‌های کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، زیرساخت‌های کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار، شبکه‌های آبیاری و ارتقای ضریب مکانیزاسیون از طریق واگذاری ماشین آلات جدید و مدرن به بخش، سال خوب و موفقیت آمیزی برای بخش کشاورزی استان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز