خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

کرونا کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی را به تاخیر انداخت

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۴۱۳

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا کوچ بهاره عشایر استان را یک ماه به تاخیر انداخت.

محمد نبوی فر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: همه ساله عشایر کوچ بهاره خود را از اول فروردین تا 31 فروردین ماه انجام می دادند ولی امسال این کوچ یک ماه به تاخیر افتاد. 

وی افزود: بر اساس نامه رییس سازمان امور عشایری و هماهنگی انجام شده با سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و سازمان محیط زیست، کوچ عشایر این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا با هدف حفظ سلامت عشایر در نیمه اردیبهشت ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای عشایر استان به بیماری کرونا نداشتیم، گفت: احتمال افزایش تاخیر در کوچ عشایر به مناطق ییلاقی نیز در صورت تداوم شیوع بیماری کرونا، وجود دارد.

وی از اقدامات انجام شده پویش های مردمی و گروههای جهادی به منظور ضدعفونی مناطق عشایری شهرستان بردسکن تقدیر کرد و گفت: دراین راستا پک های بهداشتی بین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین کوچ بهاره عشایر استان از مشهد ، چناران، قوچان و نیشابور به تعداد 795 خانوار می باشند که مدت کوچ بهاره خود را در سرخس سپری می کنند و در مدتی که در کوچ بهاره هستند خدمات لازم از قبیل تامین علوفه، آب شرب انسان و دام ، گاز فسیلی و آرد به آنها ارائه می شود. 

نبوی فر گفت: همه ساله استان خراسان رضوی میزبان دو هزارخانوار عشایر استان های خراسان شمالی ، جنوبی و سمنان است که اسکان کوچ بهاره آنها را برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز