خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

نباید در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شتابزده تصمیم گرفت/ 24 جانباخته و 200 مسموم بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۸۷

استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه احتمال دارد مدارس و دانشگاه‌ها از بیستم فروردین ماه به بعد بازگشایی شوند، گفت: نباید در این مورد عجله کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست خبری با مدیران مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری استان با قدردانی از تلاش رسانه های استان در ارتباط با مقابله با کرونا و تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: ارزش رسالت و تلاش جامعه رسانه ای استان کمتر از مدافعان سلامت نیست و رسانه ها در بحث مبارزه با کرونا نقش اساسی را عهده دار هستند و در این نبرد سخت با کرونا در بحث اطلاع رسانی نقش قابل توجه و تاثیر گذاری داشتند.

وی با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کل دنیا و مقایسه با آمارهای کشوری افزود: در کل دنیا نسبت به تعداد مبتلایان فقط 20 درصد از انها بهبود یافته اند که در کشور ما حدود 30 درصد از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند که در مقایسه عددی مبتلایان در کشور ما ویروس کرونا تاحدودی کنترل شده است.

                                             آمار مبتلایان به کرونا در استان به 1688 نفر رسید
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار مبتلایان استان گفت: بیشترین آمار جان‌باختگان کرونا، مربوط به رده سنی 60 تا 85 سال است و تنها 4 تا 8 درصد از این افراد زیر 50 سال سن دارند و حدود 130 نفر از مبتلایان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند،آمار مبتلایان به کرونا در استان به 1688 نفر رسید که از این تعداد 166 نفر فوت کرده و حدود 800 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: 4200 تخت بیمارستانی در استان آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند که از این تعداد تخت 650 نفر بیمار بستری هستند و در واقع کلیه بیمارستان‌های استان آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

وی ادامه داد:خوشبختانه از نظر تامین مواد غذایی در استان هیچ مشکلی متوجه استان نخواهد بود و از نظر مدت زمانی برای تامین اقلام غذایی و نیاز های جامعه تا 6 ماه آینده استان از نظر تامین این مواد آماده بوده و هیچگونه کمبودی در این عرصه نیز نداریم.

                                     حدود 82 درصد از مردم استان در طرح  غربالگری شرکت کردند

نماینده دولت در استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از همکاری نیروهای سپاه و بسیج در بحث غربالگری مردم گفت:طرح غربالگری در استان به نحو احسن انجام گرفته و بطور میانگین حدود 82 درصد از مردم استان در طرح  غربالگری شرکت کردند که اجرای این طرح برای استان بسیار مهم بوده است که در خروجی این طرح تا کنون 30نفر بستری شده و حدود 102 نفر در سطح استان بصورت سرپایی معالجه شدند.

پورمحمدی ضمن اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت:خوشبختانه این طرح در آذربایجان شرقی خوب اجرا شد و همراهی مردم با این طرح در سیزده بدر به اوج خود رسیده که قدردان مردم هستم. این طرح تا 20 فروردین اجرا می‌شود و ورود وخروج به استان ممنوع است و امیدواریم تا پایان فروردین و اوایل اردیبهشت در جهت مقابله با کرونا به عدد ثابتی برسیم.

وی ادامه داد: سامانه های تلفنی 111 فرمانداری و 137 شهرداری آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای ضدعفونی مراکز و اماکن عمومی است و در 87 نقطه استان مبادی ورودی و خروجی کنترل می‌شود.

                              در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نباید با عجله تصمیم گرفت
وی با اشاره به دسته بندی های آماری ستاد مرکزی مقابله با کرونا در استان گفت: از نظر مرگ و میر آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد فوتی استان نهم بوده و از نظر تعداد مبتلایان در کشور رتبه 16 را دارد و در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا بیستم فرودین تعطیل بوده و ادامه تعطیلی و یا تشکیل کلاس ها منوط به تصمیم ستاد مرکزی مقابله با کرونا است و بنظر من نباید در این باره تصمیمات با عجله گرفته شود.

پورمحمدی با اشاره به شروع ایام کاری واحدهای تولیدی استان از 16 فروردین گفت: کرونا و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی تبعات اقتصادی نیز به همراه خود دارد و این کارخانجات با لحاظ کردن پروتکل های بهداشتی باید به فعالیت های خود ادامه دهند و اصلی ترین نگرانی ما سلامت جامعه کارگری و تولیدی است که با دستور رئیس جمهور مقرر شد کمک 10میلیارد دلاری به واحدهای آسیب دیده پرداخت شود . در چند روزگذشته دیده شد که برخی واحدهای تولیدی استان با تغییر رویه به تولید محصولات بهداشتی گامی موثر برای مبارزه با کرونا برداشتند و خودشان را با نیازهای جامعه تطبیق دادند.

                              24  جانباخته و 200 مسموم بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان
وی  با اشاره به آخرین وضیعت مسمومیت‌های الکی در استان گفت: متاسفانه آمار مرگ ومیر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در کل کشور 10 درصد از مسمومین بود که در آذربایجان شرقی طبق آخرین آمار 24 نفر جان خود را از دست داده و 200 نفر نیز مصدوم شده بودند که از این 200 نفر متاسفانه 78 نفر در شرایط کرونایی از تخت های بخش مراقبت ویژه را اشغال کرده بودند.

پورمحمدی انتقاد را حق اصلی و مسلم رسانه از مدیران خواند و با بیان اینکه مدیریت آذربایجان شرقی به هیچ عنوان از انتقاد فرار نمی کند، اظهار داشت: باید بین انتقاد و فحش و ناسزا تفاوت قایل شد که متاسفانه در روزهای اخیر تعدادی از افراد که نام خود را خبرنگار گذاشته اما در هیچ رسانه ای نه به عنوان خبرنگار، نه به عنوان عکاس و حتی دبیر فعالیت ندارند، از نام خبرنگار سوء استفاده کرده اند که در این مواقع ما مجبور به برخورد هستیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز