خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد:

پرداخت 26 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۰۸۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تاکنون مبلغ 26 میلیارد ریال بابت درمان و خرید تجهیزات بیماران کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی سمنان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، نوید دانایی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر پرداخت مبلغ 3 هزار و 610 میلیاردتومان  از سوی دولت برای مقابله و پیشگیری از کرونا و قدرالسهم دانشگاه علوم پزشکی سمنان از این مبلغ بیان کرد : با توجه به اینکه وزارت بهداشت و درمان به نسبت استان‌های درگیرِ بیماری کرونا این مبلغ را پرداخت می‌کند اما برای مرحله اول سهم دانشگاه علوم پزشکی سمنان 26 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: در پرداخت این مبالغ شاخص های متفاوت دیگری همچون غربال گری بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا، جمعیت تحت پوشش دانشگاه و.... موثر است که دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز بر اساس همین شاخص ها این مبلغ را بین بیمارستانهای 6 شهرستان و شهر زیر مجموعه دانشگاه تقسیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: قسمتی از این مبلغ و مبالغی که بعدا از وزارتخانه دریافت می گردد شامل خرید تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا شامل مانتیلاتور، مانیتور و حق الزحمه پرسنل بر اساس بیمار می شود.

نوید دانایی ضمن بیان اینکه رقم سرمایه ای قابل تقسیم نبوده و مخصوص بیمارستان‌هایی است که امکانات لازم را برای مقابله و درمان ندارند تصریح کرد : غربال گری شهروندان و بیماران به دو صورت تلفنی و ثبت نام در سامانه  salamat.gov.ir انجام پذیرفته و تاکنون 94 درصد غربال گری انجام شده است.

وی با توجه به اینکه این مبلغ اولیه جوابگوی هزینه های گزاف مبارزه و مقابله با کرونا نیست، خاطر نشان کرد : در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان روزانه حدود 1000 عدد ماسک n95 مصرف می شود که اگر مبلغ هر ماسک را 20000 تومان در نظر بگیریم روزانه مبلغی حدود 20 میلیون تومان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از عموم شهروندان که نکات بهداشتی را رعایت نمودند و جهت قطع زنجیره انتقال کرونا در خانه ماندند تشکر نمود و افزود: مقابله و مبارزه با کرونا اولویت اول کشور است و دانشگاه های علوم پزشکی روزانه هزینه های پیش بینی نشده و خارج از انتظار همچون گان، لباس مخصوص، عینک و ماسک را پرداخت می‌کنند و امیدوارم با پرهیز از تجمعات و سفرها بر این ویروس را شکست دهیم.

نوید دانایی ضمن بیان اینکه تا شکست کامل ویروس کووید 19 نمی توانیم میزان دقیق هزینه و بهای خدمات ارائه شده را اعلام کنیم گفت : آماری که تا چند روز قبل به صورت استانی اعلام می شد و اکنون سراسری اعلام می‌شود آمار تستِ مثبتِ کرونا است.

وی ادامه داد: افرادی که با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان ها مراجعه می نمایند و گاها با تجویز پزشکان درمان دارویی و استراحت در منزل برای آنها تجویز می شود در شمار آمار بیماران مبتلا به کرونا محسوب نمی شوند و آمار اعلامی منوط به مثبت بودن تست مخصوص کرونا می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: همه افرادی که با علائم خاصی به بیمارستان مراجعه می کنند جزو بیمار در سامانه های مخصوص وزارت بهداشت ثبت می شوند اما به صرف نتیجه سی تی اسکن و سرفه یا تب این بیماران را کرونایی محسوب نمی کنیم.

نوید دانایی ضمن اینکه گرما و انتقال ویروس از نفرات اولیه به نفرات ثانویه از شدت این ویروس نمی کاهد ادامه داد: این موضوع استدلال علمی ندارد و هیچ شخصی نمی تواند به طور قطع و یقین در این مورد اظهار نظر کند زیرا با توجه به اینکه این ویروس ناشناخته است اطلاعات دقیقی از آن نداریم.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز در مشارکت حداکثری در غربالگری خود ارزیابی سلامت خود و خانواده گفت : درخانه بمانیم تا با شکست کرونا اولین استان درکشور باشیم که این خبر خوش را  به  جامعه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان کاهش قابل توجه تردد بین شهری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : کلیه خدماتی که به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها ارائه می شود رایگان بوده و هیچ گونه وجهی دریافت نمی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز