خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار خبرداد:

پلمب اصناف متخلف قزوین در طرح فاصله گذاری اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۶۳۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اصنافی که در زمینه عرضه اقلام غیر ضروری فعالیت می کنند و در طرح فاصله گذاری اجتماعی تخلف کنند به مدت نند یک ماه تعطیل و پلمب می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی با اعلام این خبر  اظهار کرد: طبق بخشنامه اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی در ابتدا از اصناف و بازار خواسته شد که مراکز غیرضروری را با هدف جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل کنند، اما چنانچه صنفی به این توصیه‌ها توجه نکند، واحد صنف متخلف برای مدت یک ماه تعطیل و پلمب شده و متصدی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه در قوانین جزایی برای واحدهای صنفی که سلامت و بهداشت مردم را تهدید می‌کنند، مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته شده است، افزود: در این برهه زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم، فعالیت واحدهای صنفی غیر ضروری، نه تنها هیچ فایده‌ای ندارند، بلکه خود عامل اصلی در تقویت زنجیره انتقال این بیماری است.

حبیبی تصریح کرد: بررسی و کارشناسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که بازار و مراکز فروش تجاری از مهمترین زنجیره انتقال بیماری کرونا به حساب می‌آیند و باید هرچه سریع‌تر برای کاهش حجم فعالیت آنها اقدام کرد.

 وی خاطرنشان کرد: این محدودیت و برخورد قضایی برای واحدهای عرضه اقلام غیر ضروری مردم بوده و شامل اصنافی که مایحتاج غذایی و دارویی مردم را عرضه می‌کنند، نمی‌شود.

این مسئول یادآور شد: عرضه اقلام مورد نیاز مردم در حوزه دارو و غذا به صورت ۲۴ ساعت انجام شده و مردم از این بابت نگرانی نداشته نباشند.

طرح تقویت فاصله‌ گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا از بامداد هشتم فروردین ۱۳۹۹ آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز