خبرگزاری کار ایران

دکتر سپهر مطرح کرد:

بهبودیافتگان کرونا همچنان ناقل ویروس هستند

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۳۸

رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت: افراد مبتلا به بیماری کرونا که بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند تا مدت‌ها ناقل ویروس هستند و باید برای مراقبت از آنها برخی مسائل را رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مینو سپهر با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای مسئولان اظهار داشت: بیماران باید پس از ترخیص از بیمارستان باید در یک اتاق مجزا از سایر اعضای خانواده استراحت کرده و تعداد دفعات خروج از اتاق را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به روش‌های مراقبت از بهبودیافتگان مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان افزود: توصیه می‌شود افراد سعی کنند از سایر اعضای خانواده یک متر فاصله بگیرند و محل خواب خود را با فاصله انتخاب کنند. همچنین ظرف غذا، قاشق و چنگال بیماران باید از سایرین مجزا باشد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان با تاکید بر مصرف دارو‌های تجویز شده به صورت منظم در زمان‌های مقرر برای بهبودیافتگان، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان تا ۱۴ روز به کسی اجازه ندهید به عیادت بیمار ترخیص شده بیاید.

وی تصریح کرد: لباس‌ها، ملحفه‌ها و حوله‌های حمام و دستشویی بیمار را به طور مجزا از سایر لباس‌ها با مایع یا پودر لباسشویی و با آب ۶۵-۹۵ درجه سانتیگراد بشویید و به طور کامل خشک کنید و لباس‌های کثیف فرد بیمار را داخل کیسه بگذارید و درب آنرا ببندید.

سپهر ادامه داد: بیماران در صورت عطسه و سرفه بهداشت تنفسی را رعایت کنند و زباله های خود را در داخل سطل زباله دردار بریزند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد یادآورشد: سرویس‌های بهداشتی حتما به صورت روزانه با مخلوط آب و وایتکس ضدعفونی شود.

به گزارش ایلنا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان هزار و ۱۱۳ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی بستری شدند که در این مدت ۳۶۹ نفر بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز