خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد:

رهاکردن ماسک و دستکش آلوده موجب شیوع بیماری می­‌شود/ اجرای مصوبات ستاد لازم و ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۳۷۰

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی گفت: رها کردن دستکش، دستمال و ماسک های استفاده شده، در معابر، می تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری ­شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدرضا دهقانی اظهار داشت: رها کردن وسایل مصرف شده بهداشتی می‌تواند موجب شیوع آلودگی و بیماری شود و به تنهایی عامل انتشار ویروس کرونا باشند لذا باید پس از استفاده به صورت مناسب دفع شوند.

وی به مردم توصیه کرد که پوشش خارجی دستکش ها و ماسک را بدون ایجاد کوچکترین تماس با پوست بدن، به سمت داخل مچاله کرده و آن‌ها را درون کیسه فریزر انداخته و گره بزنید، سپس بسته خود را به داخل سطل زباله بیاندازید.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد بر اهمیت شستشو و ضدعفونی کردن دست ها پس از خارج کردن وسایل حفاظتی تاکید کرد و افزود: ممکن است دستکش ها در زمان استفاده، سوراخ شود یا در زمان خارج کردن آنها، تماسی با پوست بدن صورت بگیرد، در نتیجه شستن دست ها با آب و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه توصیه می شود.

وی همچنین خواستار اجرای دقیق مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شد و عنوان کرد: مصوبات این ستاد چه در سطح ملی و چه در سطح استانی لازم الاجرا و برای سلامت مردم و جامعه است.

دهقانی با تاکید بر لزوم توجه جدی به مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد به ویژه در زمینه تعطیلی اماکن و صنوف اظهار داشت: شایعاتی در فضای مجازی در خصوص برخی تعطیلی ها عنوان می شود که این موضوع صحت ندارد.

وی ادامه داد: هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی پمپ بنزین‌ها، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و به طور کلی اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کنند، نداریم.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با تاکید بر اینکه تنها راه قطع زنجیره شیوع کرونا قرنطینه خانگی است تصریح کرد: مردم بدانند که اگر موارد بهداشتی و مصوبات ستاد را رعایت نکنیم با این شیب صعودی مبتلا به کرونا، در چند روز آینده با خطر اتمام ظرفیت تخت بیمارستانی نیز مواجه می ‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز