خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح بازگشایی مسیر در بلوار استاد معین در جلسه شورای شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۱۵۳

عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، اظهار داشت: در کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا، به دنبال آن بودیم که با توجه به نبود شرایط مالی مناسب، اقدامی برای بازگشایی مسیر در بلوار استاد معین انجام شود.

به گزارش ایلنا از رشت، در یکصد و سی و چهارمین جلسه شورای شهر رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، اظهار داشت: در کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا، به دنبال آن بودیم که با توجه به نبود شرایط مالی مناسب، اقدامی برای بازگشایی معبر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین خصوص در بلوار استاد معین و ابتدای پستک ملی وجود داشته که پیش‌ از این و در دوره چهارم شورا مجوز خرید ملک داده‌شده است.

رمضانپور افزود: پیش‌ازاین ملک مذکور سه بار کارشناسی شده و در دوران شهرداری آقای ثابت‌قدم تمایل به خرید آن اتفاق افتاد که با کارشناسی اول انجام شده برای خرید اقدام شود که مالک نیز موافقت خود را اعلام نمود، اما این موضوع در کمیسیون تهاتر باقی ماند و به شورای پنجم رسید.
 
عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: بنده با مالک زمین صحبت کردم تا با همان قیمت توافق شده قبلی کار پیش برود و صحبت‌های لازم با شهردار وقت، آقای نصرتی انجام شد. متأسفانه در آن زمان با مشکلات مالی مواجه بودیم و کار انجام نشد و با توجه به دردسرهایی که برای مالک به وجود آمده بود، وی دیگر تمایلی به معامله با شهرداری نداشت.
 
وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته در جلسه عمران پیگیری‌هایی برای بازگشایی معابر در سطح شهر رشت انجام شد، اذعان داشت: پیشنهاد اقدامات قانونی با حضور و بررسی سه کارشناس دادگستری در خصوص زمین مدنظر انجام شد تا با بازگشایی مسیر، شهرداری بجای پرداخت پول نقد، خدماتی در جاهای دیگر به مالک ارائه نماید. به نظر بنده این موضوع اتفاق خوبی است تا مسیر بازگشایی‌شده و درواقع مبلغی نیز از سوی شهرداری پرداخت نشود.
 
پیشنهاد بنده بر این است که با توجه به عدم پرداخت هزینه توسط شهرداری برای بازگشایی این معبر، با این بازگشایی موافقت به عمل بیاید.
 
رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در خصوص این لایحه به‌عنوان مخالف اظهار داشت: این لایحه به اصرار یکی از اعضای شورای چهارم در آن زمان به شورا آورده شد و مورد تصویب قرار گرفت، اما از سوی بازرسی استان با توجه به قیمت‌گذاری روی ملک مذکور مخالفت شد.
 
وی افزود: بنده هیچ لزومی برای این بازگشایی نمی‌بینم، آن‌هم در شرایطی که صدها هکتار زمین لازم برای بازگشایی در سطح شهر وجود دارد. این موضوع را بنده قبول دارم که هزینه‌ای بابت بازگشایی مسیر پرداخت نمی‌شود، اما بابت آن نیز باید به مالک خدمات و در واقع تراکم در ساخت بدهیم. چیزی که به معنی پیش‌خور کردن دارایی‌ها آینده شهرداری است.
 
لایحه فوق از دستور کار جلسه خارج شد تا در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز