خبرگزاری کار ایران

الله یاری خبر داد:

تعطیلی اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان همزمان با نوروز 1399

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۳۳

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از تعطیلی اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان همزمان با نوروز 1399 خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، فریدون الله یاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، بیش از 500 مجموعه تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل در 24 شهرستان استان اصفهان در نوروز 1399 تعطیل است.

وی افزود: گردشگران می توانند پس از پایان ایام تعطیلات نوروز و با اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا و وزارت میراث فرهنگی از این مجموعه های تاریخی و گردشگری بازدید به عمل آورند.

پایش روزانه سلامت در بیش از یک هزار مجموعه گردشگری استان اصفهان

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز با اشاره به پایش روزانه سلامت در بیش از یک هزار مجموعه گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در منطقه مرکزی ایران و با توجه به اینکه استان اصفهان در محور مواصلاتی بیش از 10 استان در محور مرکزی ایران قرار دارد، مطابق با مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تمامی مجموعه های گردشگری استان شامل: واحدهای اقامتی، اقامتگاه های سنتی، مجموعه های تفریحی، اقامتگاه های بومگردی و دفاتر خدمات مسافرتی به صورت روزانه مورد پایش بهداشت و سلامت قرار می گیرند.

درخشان افزود: از ابتدای اسفندماه سال جاری نیز بیش از 500 مجموعه تاریخی و گردشگری استان به صورت روزانه موارد ایمنی و بهداشت در آنها رعایت شده و ضد عفونی شدند.

تعطیلی رویداد نوروزگاه در 24 شهرستان استان اصفهان

از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تعطیلی برنامه های رویداد فرهنگی نوروزگاه در 24 شهرستان استان اصفهان در نوروز 1399 است.  به گفته اله یاری این اقدام به دستور ستاد مبارزه با بیماری کرونا اجرایی می شود و کلیه برنامه های فرهنگی این اداره کل در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه ویژه نوروز 1399 لغو شد.

مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از 2هزار برنامه در قالب رویدادهای فرهنگی همچون: آیین های نوروزی، برگزاری روز فرهنگی شهرستان ها، مسابقات ایران شناسی و معرفی صنایع دستی، موسیقی، پوشاک در 24 شهرستان استان تدارک دیده شده بود، که با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا اجرای این برنامه ها به سال 1399 موکول شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز