خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

درخواست پزشک و پرستار از وزارت بهداشت و استان‌های دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۶۳۱

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران با وجود کار مداوم خسته شده و نیاز به جایگزینی افراد دیگر و استراحت آنان احساس می شود، اظهار کرد: براین اساس از وزارت بهداشت و برخی استان های دیگر درخواست کردیم که ما را در این زمینه یاری دهند.

به گزارش ایلنا، ارسلان زارع با قدردانی از پزشکان و پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و فداکاری بزرگی از خودشان نشان دادند، اظهار کرد: طی روزهای اخیر تعدادی از فداکاران کادر درمانی استان در مسیر ایثارگری اجتماعی، جان به جان آفرین تسلیم کرده اند و در این مسیر شهید خدمت شدند که به خانواده های محترم و همکاران عزیز آنان تسلیت عرض می‌کنم.

استاندار گیلان با قدردانی از مردم فهیم استان گیلان به جهت همراهی و همکاری آنان برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، افزود: مجددا از مردم به ویژه آن دسته از افرادی که توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و موجب قطع نشدن چرخه بیماری می شوند؛ می خواهم که همچنان این توصیه های مهم و موثر پزشکان و کارشناسان بهداشت و درمان را جدی بگیرند و جز به اضطرار از منزل خارج نشوند.

زارع با اشاره به اینکه گیلان به لحاظ زیرساخت بهداشت و درمان از متوسط کشوری پایین تر است و از هموطنان برای چندمین بار می خواهیم تا از مسافرت به شمال خودداری کنند، گفت: این وضعیت فراگیرشدن بیماری و تعداد مبتلایان زیاد در استان کار بسیار سختی است که مجددا از هموطنان می خواهم گیلان را مقصد سفر خود قرار ندهند چراکه در ورودی های استان محدودیت ترافیکی ایجاد شده و افراد با داشتن هرگونه علائم بیماری و تب، قرنطینه بازگردانده می شوند و مهمانپذیرها و اماکن اقامتی برای پذیرش و اسکان آنان، منع شده اند.

وی با بیان اینکه حضور تفریحی مسافران و حتی ترددهای غیرضروری داخل شهری و داخل استان اجحاف به مردم است، گفت: هر نفر مبتلا و نیز بیماری که به مراکز درمانی و بیمارستان های ما اضافه شود، بار بزرگتری بر دوش فداکاران عرصه سلامت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کادر درمانی متناسب با تخت های بیمارستانی و جمعیت استان و شرایط عادی بیماری وجود دارد، گفت: در شرایطی که چنین وضعیت خاصی ایجاد و بیماری فراگیر شود و به اوج خود برسد، قطعا کمبودهایی مشاهده می شود.

زارع با اشاره به اینکه در روزهای نخست با کمبود ملزومات حفاظت شخصی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت در این مسیر پشتیبانی و حمایت بیشتری در ارسال تجهیزات و امکانات داشت.

وی با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران با وجود کار مداوم خسته شده و نیاز به جایگزینی افراد دیگر و استراحت آنان وجود دارد، اظهار کرد: براین اساس از وزارت بهداشت و برخی استان های دیگر درخواست کردیم که ما را در این زمینه یاری دهند.

استاندار گیلان به پیوستن تعدادی از کادر درمانی به فعالان عرصه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی از سپاه پاسداران به استان آمدند و در برپایی بیمارستان ۸۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان رازی رشت مشارکت کردند.

زارع با بیان اینکه تلاش شده در روند معمول ارائه خدمات به بیماران از جمله دیالیزی ها اختلال ایجاد نشود، افزود: به این سبب یک بیمارستان در شهرستان املش به بیماران خاص اختصاص دادیم که در آن هیچ بیمار کرونایی پذیرش نمی شود.

وی با بیان اینکه در سه روز اخیر شرایط به نوعی شده که تعداد نفرات ترخیصی و افرادی که بستری می شوند برابری می کند، گفت: این مسئله ما را امیدوار می کند و تا زمانی که چرخه این ویروس در استان و کشور قطع نشود، مبتلایانی داریم که به جمع افراد قبلی اضافه خواهند شد.

زارع با تاکید مجدد بر اینکه از مردم می خواهیم به جز موارد اضطرار از منزل خارج نشوند و تجمعات نداشته باشند، افزود: به این جهت حضور نفرات در ادارات را با اولویت بانوان، افراد مسن و دارای علائم زمینه ای کاهش دادیم و تمهیدات دورکاری و نیز شیفت بندی اندیشیده شده تا خللی به امور مردم وارد نشود.

وی یادآور شد: وسایل نقلیه عمومی را به حداقل ۵۰ درصد کاهش دادیم، رستوران ها، قلیان سراها، تالارها، نمازهای جمعه و جماعات تعطیل شده اند و در صورت تخلف پلمپ می شوند و کوشیدیم تا با اقدامات بهتر از این وضعیت خارج شویم.

استاندار گیلان گفت: در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا که از سه روز قبل در گیلان به عنوان نخستین استان ها آغاز شده، تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان، از این طریق پایش شده اند.

وی از همه مردم استان خواست تا با ورود به این سامانه، همکاری کنند تا بیمار ناشناخته ای در شهر و روستا نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز