خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

قبل از آلوده‌شدن به فکر پایتخت انرژی کشور باشید/جمعیت به‌هم فشرده کارگری عسلویه در خطر است/ثبت 8 مورد مثبت کرونا در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۶۸۵

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: پیش از آلوده‌شدن عسلویه به ویروس کرونا به فکر پایتخت انرژی کشور باشید.

به گزارش ایلنا، سعید کشمیری در این باره اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت و خبر دادن از سه مورد دیگر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر تاکنون هشت مورد مثبت در استان بوشهر تشخیص داده‌ شده است.

وی اظهار کرد: قبل از آلوده شدن عسلویه به ویروس کرونا به فکر پایتخت انرژی کشور باشید؛ با توجه به جمعیت به هم فشرده کارگری و همچنین رفت‌وآمدهایی که به استان‌های آلوده صورت می‌گیرد این منطقه را در شرایط سختی قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پیشگیری از آلودگی عسلویه ضروری است، گفت: هم‌اکنون از آلوده‌ترین استان کشور پروازهایی به سمت عسلویه در حال انجام است، هرچند تب سنجی در فرودگاه‌ها صورت می گیرد اما این اقدام همه موارد بیماری را مشخص نمی‌کند چون زمانی تب ایجاد می‌شود که ویروس فعالیت خود را در بدن آغاز کرده باشد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: هرچند بازارهای گناوه، دلوار و برازجان تعطیل‌ شده، اما تعطیل نشدن بازار بوشهر باعث شده سیل مراجعان به این بازار افزایش یابد.

کشمیری ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا در اثر جابه‌جایی جمعیتی صورت می‌گیرد، پس باید همه اقدامات برای پیشگیری از انتقال چرخه بیماری در استان به خصوص در رابطه با سفر انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نگرانی جدی درباره سفرهایی که به استان انجام خواهد شد وجود دارد، گفت: همه حساس شدهاند و واکنش‌های احساسی در سطح شهر انجام می‌شود و هرچه نهادهای انتظامی بخواهند جلو این قضیه را بگیرند باز هم ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد که زیبنده شهر ما نیست.

وی ادامه داد: از ساحل عسلویه، نایبند تا گناوه و بوشهر مسافرانی وجود دارند که از نقاط آلوده، همسایه و دور به استان آمدند و می‌توانند آلوده باشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: ابتلای اولین مورد بومی به کرونا -که به منطقه آلوده سفر نکرده است- در استان نشان می‌دهد که قبل از نشان دادن علائم بیماری با عده زیادی در ارتباط بوده و ما با تشخیص بیماری این فرد توانستیم به این موضوع پی ببریم. خود قرنطینگی، ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمعات در راستای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است مسافرانی که از استان‌های دیگر به ویژه استان‌های درگیر و آلوده قصد ورود به استان بوشهر دارند به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی قرنطینه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز