خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت:

اجساد بیماران کرونایی با رعایت دقیق اصول بهداشتی دفن می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۶۴۰

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت گفت: نحوه تدفین اجساد بیماران کرونایی دقیقاً بر اساس پروتکل ابلاغی، در رشت انجام ‌می‌شود که در آن حتی جنس تابوت، چگونگی شست و شو، موادی که باید روی جسد ریخته شود، عمق دفن جسد و خاک دور قبر مشخص شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب راستگو بیان کرد: قبرهایی که برای اجساد افراد متوفی مبتلا به کرونا تهیه می‌شوند باید عمقی بیش از دو و نیم متر داشته باشند و یکی از اعضای خانواده متوفی هم در محل حاضر بوده و کاملاً ناظر روند اجرای کارها باشد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری رشت سپس تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم پیشگیری از گسترش آلودگی‌ها همه مراحل تدفین فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، نهایت دقت و ظرافت به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: مراسم تدفین اجساد افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت شده باشند، پس از صدور گواهی فوت پزشکی، با نظارت مرکز بهداشت شهرستان رشت و با حضور و همکاری نماینده سپاه مرکزی ناحیه رشت و نماینده نیروی انتظامی انجام‌ می شود.

رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری رشت سپس ادامه داد: فوتی‌ هایی که مربوط به دیگر شهرستانهای استان باشند نیز با رعایت قانون و اصول بهداشتی و با نظارت مرکز بهداشت و سپاه ناحیه رشت و نیروی انتظامی به شهرستان مربوطه انتقال داده می شوند.

وی در پایان از حضور موثر و شفاف سازی رسانه ها در زمینه عملیات تدفین اجساد بیماران کرونایی تشکر کرد و گفت: اصحاب رسانه با انجام هماهنگی می‌توانند از همه مراحل تدفین گزارش‌تهیه کرده و شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز