خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

غربالگری و کنترل مسافرین پاکستانی در نقطه صفر مرزی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۵۸۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی زائرین و مسافرین پاکستانی که قصد خروج از کشورشان را دارند در نقطه صفر مرزی از نظر بیماری کرونا، غربالگری و کنترل می شوند و اگر حامل علائم مشکوکی باشند با توجه به برنامه ریزی انجام شده اقدامات کنترلی انجام می شود.

به گزارش ایلنا، سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه با اشاره به این موضوع که کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو متعهد و مسئولیت پذیر سازمان های بین المللی بهداشتی است، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا، جمهوری اسلامی ایران قوانین و مقررات بهداشت بین الملل(IHR) در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان و به خصوص پایانه مرزی میرجاوه، مواد بهداشتی با دقت اجرا و پایش می شود و پاسداران خط مقدم جبهه سلامت در نقطه صفر مرزی بصورت شبانه روزی از مرزها مراقبت می کنند.

طباطبایی با اشاره به این موضوع که بررسی های اپیدمیولوژیک و ارائه به موقع و شفاف اطلاعات بهداشتی از مسئولیت های متقابل کشورهاست که به سلامت جامعه جهانی کمک می کند، بیان کرد: عملکرد جمهوری اسلامی ایران در رعایت اصول و قواعد بین الملل و همکاری سازنده با سازمان های بهداشتی دنیا همواره مورد تایید و تمجید بوده است.

وی افزود: تمامی زائرین و مسافرین پاکستانی که قصد خروج از کشورشان را دارند در نقطه صفر مرزی از نظر بیماری کرونا، غربالگری و کنترل می شوند و اگر مورد علامت داری باشد با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده اقدامات کنترلی انجام می شود و در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه نیز پیش بینی بستری موارد احتمالی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از 9 اسفند ماه تاکنون برای بیش از 3 هزار مسافر پاکستانی قبل از خروج از مرز، گواهی سلامت صادر شده است و تمامی آنها مورد غربالگری و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته اند.

طباطبایی با اشاره به این موضوع که وظیفه تیم های سلامت، مرزبانی از سلامت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در تمامی ایام سال، پست مراقبت مرزی میرجاوه فعال است و در ایام اربعین بیش از 100 هزار نفر زائر از مرز پاکستان وارد ایران شدند و تمامی آنها مورد غربالگری قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز