خبرگزاری کار ایران

بی نیاز خبر داد:

فعالیت رسمی بیمارستان صحرایی قزوین از امروز / ایجاد ایستگاه غربالگری در معابر عمومی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۰۴۰

ایستگاه‌های غربالگری جهت مقابله با کرونا در معابر عمومی قزوین ایجاد شده و بیمارستان صحرایی استان از امروز رسما در حوزه درمانی جهت مقابله با این ویروس آغاز به کار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیدحسین بی‌نیاز اظهار کرد: تیم‌های مشترک هلال احمر با استقرار در برخی نقاط شهری اقدام به تب سنجی داوطلبانه شهروندان می‌کنند و همچنین در مبادی ورودی شهرهای استان نیز از مسافران علاوه بر تب‌سنجی، آموزش‌های اولیه برای مقابله با این ویروس صورت می‌گیرد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان اضافه کرد: اقدامات نهایی برای راه‌اندازی بیمارستان سیار قزوین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین نیز صورت گرفته و این مرکز از امروز به صورت رسمی در حوزه درمانی جهت مقابله با ویروس کرونا وارد عمل خواهد شد.

بی‌نیاز با بیان اینکه به جز یک نفر، مابقی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در قزوین افراد بالای ۸۰ سال بوده‌اند، تصریح کرد: این مسئله بیانگر آن است که خانواده‌ها باید توجه کنند که افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای بیش از سایر گروه‌های هدف در معرض خطر این ویروس قرار دارند و به همین لحاظ مراقبت از آنان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش شبانه‌روزی و بی‌وفقه پرسنل و کادر درمانی استان قزوین جهت مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران ناشی از این بیماری و خستگی مفرط آنان، از دستگاه‌هایی مانند سپاه، ارتش و آموزش و پروش که دارای افراد آموزش دیده پزشکی در این زمینه هستند خواسته شده تا نیروهای خود را برای مقابله با این بیماری در اختیار کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار دهند.

به گفته بی نیاز، از تمامی اداراتی که امکان ارائه خدمات الکترونیکی برای آنان فراهم است خواسته شده تا خدماتشان را به صورت دورکاری ارائه دهند و برخی دستگاه‌ها نیز موضوع پرداخت‌ها را به عقب بیاندازند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان یادآور شد: حفظ سلامت و جان افراد اولویت مهم ستاد مدیریت کرونا در استان قزوین است و تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده تنها در این راستا قرار دارد و به شهروندان نیز توصیه می‌شود بیشتر زمان خود را در منزل بگذارنند و از حضور در اماکن پرتجمع مانند بازار و خرید از دستفروشان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و حفظ جان شهروندان، به خانواده‌هایی که عزیزان خود را این روزها و به دلایل مختلف از دست می‌دهند نیز درخواست داریم تا ضمن پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری ، هزینه برگزاری مراسم‌های خود را جهت کمک به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز