خبرگزاری کار ایران

در پی انتشار شایعات و اخبار کذب صورت گرفت؛

هشدار شورای اطلاع رسانی سمنان به انتشار دهندگان اخبار جعلی درباره کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۵۹

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در خصوص بیماری کرونا ویروس به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی هشدار داد و از تولیدکنندگان محتوا برای ارائه مطالب مفید و آموزشی دعوت کرد.

به‌گزارش ایلنا، دبیرخانه دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به گسترش  ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور از جمله استان سمنان، برخی از کاربران فضای مجازی، با انتشار اخبار غیرواقعی از حوزه سلامت، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین هموطنان شده اند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تنها مرجع  اعلام توصیه های بهداشتی و اخبار مرتبط با بیماری کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی سمنان به آدرس semums.ac.ir و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به آدرس  semums.ac.ir. according. ir است و  رسانه ملی، خبرگزاری های رسمی نیز  به شهروندان اطلاع رسانی می کنند.
 
درادامه این اطلاعیه می خوانیم: انتظار می رود که هم استانی های ارجمند، برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری های واگیر به ویژه ویروس کرونا، تنها به هشدارهایی که از مراجع رسمی اعلام می شود توجه کرده  و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که آرامش جامعه را بر هم می زند خودداری کنند.
 
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان در ادامه این اطلاعیه تصریح کرد: بطور ویژه از فعالان فضای مجازی، به خصوص مدیران و کاربران گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی تقاضا می شود با همکاری این دبیرخانه نسبت به انتشار محتواهای موثق و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اقدام و از انتشار اخبار غیر مستند و غیر موثق خودداری نمایند .
 
دبیرخانه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان برای ساماندهی فعالیت های تولید محتوا و اطلاع رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات متعددی از جمله انتشار کلیپ، اینفوگرافی، توصیه های بهداشتی در دست اجرا دارد و از  علاقه مندان داوطلب، طراحان گرافیست، کلیپ ساز، موشن گرافی، صداگذاری و سایر رشته ها  برای همکاری در تولید و انتشار محتوا دعوت می شود با شماره زیر از طریق واتس آپ ارتباط برقرار نمایند.
  
در بخش دیگری ازاین اطلاعیه خاطر نشان شده است: انتشار دهندگان محتواهای جعلی و اخبار کذب در مورد بیماری کرونا ویروس، در صورت غفلت و بی توجهی به پیامدهای انتشار اکاذیب موجب ارعاب و ناامنی روانی منجر به خسارات فراوان مادی و معنوی خواهند بود که علاوه بر تضییع حقوق شهروندان، موجب وارد شدن آسیب های جدی به امنیت روانی جامعه خواهند شد.
 
این اطلاعیه تاکید دارد: هموطنان با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری ها در انتشار مطالب از منابع موثق دقت و هوشیاری لازم بعمل آورند و شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس فتا یا مراجعه به سایت cyberpolice.ir گزارشات خود را درج نمایند.
 
شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان، آماده دریافت هرگونه گزارش، انتقاد و پیشنهادات در حوزه فضای مجازی استان از طریق واتساپ با شماره۰۹۱۹۱۳۱۳۰۶۳ است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز