خبرگزاری کار ایران

سالاری خبر داد:

هرمزگان؛ حائز رتبه نخست در جذب منابع پرداختی

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۹۴

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان با جذب 20 درصد از کل منابع پرداختی در کشور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد سالاری با اشاره به اینکه استان هرمزگان با جذب 20 درصد از کل منابع پرداختی در کشور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سالجاری بیش از 472 میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار با نرخ سود 4 الی 15 درصد جهت اجرای 350 طرح سرمایه گذاری بخش کشاورزی مصوب و پرداخت شده است.

 وی افزود : با بهره برداری از این طرح ها بیش از 4000 نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد خواهد شد.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه حدود 80 درصد از تسهیلات جذب شده از محل منابع اعتباری بند الف تبصره 18 با نرخ سود 7 الی 15 درصد و بازپرداخت 5 ساله بوده است، خاطرنشان ساخت: این تسهیلات عمدتا" جهت طرح های گلخانه ای پرداخت شده است .

به گفته سالاری، کسب رتبه نخست کشوری در جذب 20 درصدی از کل منابع پرداختی توسط سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان نشان از عزم راسخ همکاران در سطح مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت های شهرستانی، ستاد سازمان و بانک کشاورزی در خدمترسانی به بخش کشاورزی استان بوده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: در سال آینده اولویت های سرمایه گذاری بخش کشاورزی شامل توسعه گلخانه ها، توسعه آبزی پروری (پرورش میگو و پرورش ماهی در دریا) و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات می باشند که طرح های اولویت دار از محل اعتبارات ابلاغی به بخش کشاورزی تامین مالی خواهند شد.

سالاری همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری یکصد میلیارد تومان از سود و جرایم تسهیلات بانکی بیش از 7000 فقره پرونده تسهیلات معوقه بهره برداران بخش کشاورزی بخشیده است، افزود: با اجرای قوانین بند (ل) تبصره 16 قانون بودجه و بند (خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه کشور عمدتا" سود و جرایم تسهیلات بانکی در بانک کشاورزی بخشیده شده و بدهی آنها نیز تعیین تکلیف شده است.

سالاری در پایان در خصوص حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی معوقه تولیدکنندگان به بانک ها و موسسات اعتباری خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی معوقه تولیدکنتدگان به بانک ها و موسسات اعتباری، چنانچه تولیدکنندگانی تمام یا بخشی از بدهی سررسید شده خود را تا پایان سال 1397 پرداخت نکرده باشند و بخواهند بدهی خود را نقدا" تسویه حساب نمایند تا پایان اسفندماه سال جاری مهلت دارند کتبا" درخواست خود را به بانک ها و موسسات اعتباری مورد نظر ارائه و پس از اعلام مانده بدهی، حداکثر تا پایان شهریورماه 1399 نسبت به تسویه آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز