خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا یزد خبر داد ؛

ضرورت اطلا‌ع‌رسانی شفاف به مردم برای مقابله با ویروس کرونا/ نصب چادر در مبادی ورودی شهرها برای غربالگری

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۲۲۰

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: نصب چادر در مبادی ورودی شهرها برای غربالگری از مصوبات نشست این ستاد بود که اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل و آخرین وضعیت استان یزد و اقدامات دستگاه‌های مسئول‌ در رابطه با مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام گرفته در استان به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: لازم است اطلا‌ع‌رسانی دقیق، شفاف و صادقانه به مردم در رابطه با ویروس کرونا انجام گیرد و در عین حال از بزرگنمایی و ایجاد ترس و نگرانی در جامعه پرهیز شود.

احمد ترحمی ادامه داد: ‌باید آموزش عمومی برای رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا تقویت شود و اطمینان بخشی به مردم در راستای اعتماد به سیستم بهداشتی و درمانی کشور صورت گیرد.

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: ضروری است حس نشاط، امید و انرژی بخشی در سطح جامعه و با مشارکت ‌عمومی و همیاری و همکاری دستگاه های مرتبط تقویت گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با بیان اینکه ‌انشاالله با عزم همگانی کرونا را شکست خواهیم داد گفت: نصب چادر در مبادی ورودی شهرها برای غربالگری در دستور کار است که به زودی اجرایی خواهد شد.

در سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) ‌یزد آخرین وضعیت درمانی و بستری استان را تشریح کرد و از آمادگی استان برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا گزارش داد و سایر دستگاه ها اقدامات انجام شده در اجرای مصوبات ستاد را تشریح کردند.

تاکید بر بهسازی و ایمن‌سازی مدارس، تهیه محتوای آموزشی و عملیاتی برای واحدهای صنفی و تولیدی، اتخاذ تمهیداتی در زمینه مدیریت تالارها و سالن های برگزاری مراسم جشن های عروسی و ترحیم و نیز مراکز پر جمعیت و پرتردد مانند زندان‌ها، دادگستری‌ها، پمپ‌های بنزین، موزه ها، مراکز گردشگری، مغازه ها و اماکن عرضه کالا، تاکید بر اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت‌های دستگاه ها در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، هماهنگی جهت تسهیل در حمل اقلام دارویی و بهداشتی به استان از مهمترین مباحث و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود.

 ارائه راهکارهایی در زمینه تامین امنیت بهداشتی و سلامت کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‌ها، نصب چادر در مبادی ورودی شهرها برای غربالگری و اطلاع رسانی های آموزشی و بهداشتی با مشارکت شهرداری ها، هلال احمر و بسیج جامعه پزشکی و ‌همچنین تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و تشکل‌های مردمی در برنامه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از جمله موضوعات و مباحثی بود که در سومین نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مورد هم‌اندیشی و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز