خبرگزاری کار ایران

مدیر هواشناسی سیستان‌ وبلوچستان:

باد و گرد و خاک با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت زاهدان را فرا می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۰۹۷

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از چهارشنبه وزش باد و گرد وخاک در زاهدان و سایر مناطق مرکزی و با شدت کمتر در جنوب شرق استان آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، محسن حیدری با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۵۳ این اداره کل اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید در زاهدان و نواحی مرکزی استان آغاز می‌شود که پیامد آن خیزش گرد وخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.

وی ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش آن پیش بینی می‌شود کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی «زاهدان-نهبندان»، «زاهدان-بم» و «ایرانشهر-بم» قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده‌ای نیز احتیاط شود.

حیدری افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی این شرایط روز سه شنبه در مناطق غربی استان رخ می‌دهد و مانند زاهدان و نواحی مرکزی تا پنج شنبه ادامه دارد.

وی به نوسانات دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خاش با دمای ۶.۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر و راسک با دمای ۲۹.۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز