خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

شایعه دسترسی به حساب های بانکی بوسیله برقراری تماس صحت ندارد / اطلاعات بانکی خود را از پشت تلفن در اختیار کسی قرار ندهید

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۱۱۹

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شایعات اخیر مبنی بر هک شدن حسابهای بانکی پس از برقراری تماس تلفنی صحت ندارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر تماس های مشکوک با تلفن های همراه از شماره 5 رقمی با پیش شماره استان خراسان رضوی ذهن بسیاری را به خود درگیر کرد به طوریکه برخی با ایجاد شایعاتی بی اساس باور داشتند که پاسخ دهندگان به تماس می توانند راه دسترسی هکرها را به حساب های بانکی خود باز کنند.

این شایعه تا جایی پیش رفته بود که برخی نیز اقدام به بستن رمز دوم یا همان رمز اینترنتی حساب‌های بانکی خود بخصوص در استفاده از نرم افزارهای همراه بانک کرده بودند تا در صورت برقراری تماس حساب های بانکی آنها هک نشود.

سرهنگ مصطفی مرتضوی  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا در رد این شایعات گفت: اصلا نمی توان باور داشت فرد یا افرادی با تماس به تلفن همراه شخصی بدون اینکه اطلاعاتی در اختیار آنها قرار بدهند به حسابهای شخصی آنها دسترسی پیدا کنند و بنده به صورت قاطع این موضوع را رد می کنم.

وی همچنین تصریح کرد: چندی پیش در تماسی که با پیش شماره ایی از استان خراسان رضوی با همشهریان اصفهانی صورت می گرفت برخی بر این باور بودند که با برقراری تماس هکرها می توانند به راحتی دسترسی به حساب بانکی آنها پیدا کنند در صورتی که این موضوع از نظر علمی و فنی مورد تایید پلس فتا نیست و به نوعی می توان بگویم که تنها با برقراری تماس این امر غیر ممکن است.

هک با برقراری تماس غیرممکن است

سرهنگ مرتضوی در ادامه گفت: صرفا برقراری تماس نمی تواند راه دسترسی کلاهبرداران اینترنتی را به حسابها باز کند اما مردم مواظب باشند برخی از این تماس ها که آنها را با وعده های دروغین مجبور به دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود می کند باعث می شود تا افراد سودجو بتوانند به حسابهای بانکی این افراد دست پیدا کنند.

به تماس‌های مشکوک به هیچ وجه پاسخ ندهید

وی عنوان کرد: از مردم خواهشمندیم در صورت بروز تماسهای مشکوک حتی المقدور به آنها پاسخ ندهند و یا در صورت پاسخ هیچگونه اطلاعات بانکی یا شخصی از پشت تلفن به هر عنوانی در اختیار کسی قرار ندهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: مردم آگاه باشند یک نهاد دولتی یا خصوصی به هیچ وجه از پشت تلفن یا ارسال پیامک از شما اطلاعات شخصی و حسابتان را نمی‌خواهد و اگر هم چنین اطلاعاتی از شما خواسته شد بایستی پس از استعلام درخواست مذکور از نهادهای نظارتی و قضایی با حضور در محل اقدام به ارائه اطلاعات شخصی یا حساب خود به افراد ذیصلاح آن اداره یا ارگان کنند و از ارائه اطلاعات به صورت تلفنی یا پیام خودداری کنید.

 

انتهای پیام/
داوود شیخ جبلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز