خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی:

رویکرد آستان قدس تلاش برای تاثیرگذاری فرهنگی در گستره بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۰۴۵

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدون شک فعالیت های فرهنگی این آستان مقدس به حوزه حرم مطهر، مشهد مقدس و ایران اسلامی محدود نخواهد بود و تلاش ما بر این است از ظرفیت های مردمی و تشکل های جوانان در داخل و خارج از کشور نسبت به ترویج معارف اهل بیت و سیره رضوی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‎الاسلام احمد مروی در دیدارهای جداگانه با جوانان فعال فرهنگی سراسر کشور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ما باید با کار دینی و تربیتی به خصوص روی نسل جوان، خود را در شرایط ظهور احساس و آنچه را قرار است در زمان ظهور انجام دهیم، از اکنون آغاز کنیم؛ این معنی درست «انتظار» است.

وی با اشاره به نقش مؤثر جوانان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جهاد سازندگی، عنوان کرد: بسیاری از افتخارات کشور به دست جوانان با ایمان، دلسوز و با انگیزه رقم خورده است، نقش جوانان در تحقق انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگی و کسب پیشرفت‌های علمی بسیار کلیدی و اساسی بوده، از این رو رهبری معظم انقلاب مخاطب و کانون اصلی بیانیه گام دوم را جوانان قرار داده‌اند.

 مروی با تصریح بر این نکته که در ادوار مختلف نظام و انقلاب جوانان نقش پررنگی در پیشبرد اهداف کشور ایفا کردند، گفت: جوانانی که توفیقات، پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را در این چهل سال برای کشور رقم زده‌اند، ابتدا یک تربیت عمیق دینی یافتند و بعد برای کشور افتخار آفرین شدند.

وی امید دادن را از نتایج عملی ایجاد اعتماد به نفس خواند و ادامه داد: امروز دشمن روی القای ناتوانی ملت، عدم ایستادگی و وابستگی به محصولات تمدن غرب تأکید دارد که باید به همه به خصوص جوانان امید داده شود.

به گفته وی، عمق‎بخشی معرفتی و ایجاد قدرت تحلیل، ضرورت تربیت نسل جوان است تا لازم نباشد در بزنگاه‌های تاریخی منتظر باشند از کسی خط بگیرند. در شرایط سخت، خود جوانان بایستی توان هدایت نیروها و مجموعه‎هایی را داشته باشند.

در پایان مراسم کتاب «از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی» با حضور تولیت آستان قدس رضوی رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز