خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک یزد خبر داد:

رشد شاخص های تجارت خارجی استان/ صدور ۴۱ هزار و ۴۰۰ اظهارنامه صادراتی در ۱۰ ماه

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۱۴۷

مدیرکل گمرک یزد گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری دو میلیون و ۵۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار معادل ۴۱ هزار میلیارد ریال از استان به خارج از کشور صادر شده که به لحاظ وزن ۵۸ درصد و به لحاظ ارزش ریالی ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدحسین سلمانی، در نشست مشترک با مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به صدور ۴۱ هزار و ۴۰۰ اظهارنامه صادراتی در ۱۰ ماهه امسال، از رشد ۳۸ درصدی در این بخش خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد صادرات استان مربوط به حوزه کاشی و سرامیک است.

سلمانی حجم کالاهای وارداتی به استان در این مدت را نیز ۸۸ هزار تن به ارزش ۷۴۴۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و با بیان این که عمده کالاهای وارداتی به استان شامل ماشین‌آلات صنعتی، قطعات یدکی و مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی است، گفت: واردات استان به لحاظ وزنی و ارزش ۲۶ درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرک یزد میزان صادرات استان در سال گذشته را نیز ۲۱۲۰ میلیون تن به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال و واردات را ۵۲ هزار تن به ارزش ۷۵۴۰ میلیارد ریال اعلا م کرد و افزود: مجموع درامدهای گمرکی استان تاکنون ۱۰۲۱ میلیارد ریال بوده است.

سلمانی تاکید کرد: عمده صادرات استان محصولات صنعتی نظیر کاشی و سرامیک و کشاورزی و عمده واردات ماشین آلات صنعتی و قطعات یدکی است.

وی با تشریح برخی از خدمات گمرکات استان، گفت: با توجه به صادرات برخی از کالاهای تولیدی استان از دیگر گمرکات کشور در حال رایزنی برای اعلام مبدا کالاهای صادراتی سایر گمرکات هستیم تا آمار دقیق‌تری از وضعیت تجارت خارجی استان داشته باشیم.

سلمانی از افزایش گمرکات استان به ۱۰ مورد در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: استان یزد در حال حاضر دارای چهار گمرک شامل گمرک یزد، گمرک امانات پستی، گمرک مسافری در فرودگاه یزد و گمرک منطقه ویژه اقتصادی یزد است ولی به زودی شش گمرک گمرک بندرخشک پیشگامان، گمرک شرکت‌های دانش‌بنیان، دو گمرک فولادی در شهرستان‌های اردکان و اشکذر و دو گمرک دیگر در مناطق وی‍ژه جدید راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز