خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصاد و دارایی کرمانشاه عنوان کرد؛

جذب دو سرمایه گذار خارجی در کرمانشاه در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۹۶۳

فرید خلیلی معاون امور اقتصاد و دارایی اداره کل امور اقتصادی و داریی استان کرمانشاه از جذب دو سرمایه گذار فعال خارجی طی امسال خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، فرید خلیلی معاون امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در نشست خبری گفت: از سال 1390 تا سال 1396 هیچ سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه انجام نگرفته و حتی یک ریال سرمایه گذاری خارجی نداشتیم.

وی  اظهارداشت: در سال های 96 و 97 مجوز سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان (بیمارستان ویانا) به مبلغ 120 میلیون یورو صادر شد اما تاکنون تحریم ها مانع از به نتیجه رسیدن این سرمایه گذاری شده است.

خلیلی از جذب دو سرمایه گذاری خارجی دیگر در سال‌جاری خبرداد و افزود: یکی از این سرمایه گذاری‌ها که قرار است توسط چینی‌ها انجام شود کارخانه کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 100 میلیون یورو و با اشتغالزایی هزار و 500 نفر می باشد که تا شش ماه آینده فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین مجوز سرمایه گذاری خارجی برای بخش فولاد را دومین سرمایه گذاری خارجی توسط چینی‌ها در استان برشمرد و گفت: طرح فرو آلیاژ با سرمایه گذاری 10 میلیون یورو و اشتغالزایی مستقیم 210 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم 400 نفر در قالب 3 فاز (سرمایه‌گذاری هر فاز 10 میلیون یورو) دیگر سرمایه گذاری خارجی جذب شده امسال است.

معاون امور اقتصادی و دارایی استان از سرمایه‌گذاری خارجی بعنوان یک فرصت نام برد و افزود: هرچه بازار به سمت رقابت پیش رود از انحصار خارج و منافع اقتصادی مردم تامین خواهد شد و شاهد بهره وری بیشتر و ارتقای کیفیت خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز