خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه :

گردشگری روستایی به فرصتی برای توسعه استان تبدیل خواهد شد/ 20 بهمن آغاز رسمی برنامه‌های اکوتوریسم کرمانشاه 2020

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۵۳

اولین جلسه هماهنگی کمیته های برنامه های گردشگری روستایی و اکوتوریسم 2020 به ریاست مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، معاونین استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و سایر اعضاء برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند گردشگری روستایی 2020 را فرصتی ارزشمند، بی بدیل و بی نظیر برای کرمانشاه دانست و گفت: برگزاری این رویداد با مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد می‌تواند ضمن رونق گردشگری روستایی، در سفره مردم نیز نقش آفرینی کند و در توسعه روستاها نیز تاثیر داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیستم بهمن ماه را آغاز رسمی این رویداد اعلام کرد و افزود: برای این رویداد زیرساخت‌های مناسبی در روستاهای هدف گردشگری ایجاد شده و ظرفیت‌های موجود نیز از جمله وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی توانسته مطلوبی را برای رونق گردشگری، پویایی اقتصاد منطقه و حضور گردشگر فراهم کند.

رئیس شورای سیاستگذاری برنامه های گردشگری روستایی و اکوتوریسم کرمانشاه 2020، با اشاره به ظرفیت‌های موجود استان و تنوع جغرافیایی، فرهنگی، گردشگری، تاریخی و قومی خاطرنشان ساخت: توسعه گردشگری می تواند زمینه رونق اقتصادی و توسعه پایدار را فراهم کند و به رشد و توسعه کسب و کارهای محلی و بازگشت مجدد مردم به روستاها و حفظ میراث بومی کمک کند.

بازوند محور گردشگری پنج هزار و 100 کیلومتری منطقه اورمانات کرمانشاه را ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی این جشنواره بزرگ جهانی دانست و اظهار داشت: علاوه براورامانات در تمامی مناطق استان روستاهای هدف گردشگری برای میزبانی از گردشگری آماده هستند و به یقین کرمانشاه ثروتی بی نظیر برای ایجاد اشتغالزایی با توسعه گردشگری در اختیار دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری کرمانشاه 2020 اهمیت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار یادآور شد و تصریح کرد: برنامه های متنوع گردشگری روستایی بر اساس توافق حاصله با دبیرخانه سازمان جهانی گردشگری و یاری ظرفیت بخش خصوصی در این رویداد برگزار می شود.

در پایان این جلسه کمیته های راهبردی و اجرایی رویداد کرمانشاه 2020 معرفی و شرح وظایف تدوین شده با رویکرد جذب گردشگران و رونق  اقتصاد منطقه تبیین و تشریح شد.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز