خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد استان خبر داد:

۶ سینمای مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۵۲۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با مشارکت شهرداری لیست کامل فیلم های جشنواره فجر در ۶ سینمای مشهد به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم فجر مشهد و همزمان جشنواره فیلم فجر تهران در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: با مشارکت شهرداری ، معاونت سینمای فرهنگی اداره ارشاد امسال لیست کامل سودای سیمرغ به اکران در خواهد آمد. 

وی با بیان اینکه ۶ سینما مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر هستند گفت: سینماهای آفریقا، اطلس، هویزه، ویلاژتوریست، گلشن و شهید اصغرزاده برای اکران فیلم‌های جشنواره همکاری خواهند کرد، دلیل حضور این شش سینما رعایت عدالت توزیعی در فیلم ها و همچنین به دلیل وجود تنوع در سلیقه مخاطبین است. 

مروارید با اشاره به اینکه در سینمای اصغر زاده به طور خاص اکران فیلم های "سیمرغ " و " پروانه ها" را خواهیم داشت افزود: در کنار اکران نیز فیلم های خاص کودکان و نوجوانان با نگاه تربیتی به طور رایگان نمایش داده خواهد شد. در کنار لیست فیلم‌های «سودای سیمرغ»، «سیمرغ» و «پروانه ها»، بخش نگاه نو را نیز داریم که سینما آفریقا لیست کامل نگاه نو را اکران می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ذکر اینکه وقتی صحبت از جشنواره می کنیم   توجه ما ، مشارکت فعال و نقادانه است تصریح کرد: بیان مفاهیم زیبا شناسانه درباره مسائل فرهنگی جامعه از لنز دوربین می تواند این فضا را ایجاد کند که ایده نو و به اشتراک گذاشتن آن در این جشنواره بین مردم و کارگردان های کشور و مسئولین موجب دیدن و نقد و بررسی ایده ها می شود.

وی ادامه داد: در کنار اکران فیلم های جشنواره در سینما آفریقا  جشنواره نگاه نو نیز خواهیم داشت. 

مروارید ضمن گرامیداشت خاطره سردار سلیمانی و همبستگی مردم در تشییع باشکوه این شهید بزرگوار گفت :در مراسم اختتامیه تقدیر ویژه از فیلم مقاومت نیز خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه مشهد، پایگاهی برای نگاه‌های سینمایی است، از یک آموزشگاه سینمایی و یک کارگردان جوان سینمایی تقدیر به عمل خواهد آمد. 

در ادامه محمد رضا محمدی دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در خصوص تعداد فیلم های که در این شهر به اکران گذاشته خواهد شد بیان کرد:  هر سینما اکران می‌شود، اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال در مشهد، سینما آفریقا میزبان ۲۷ فیلم و سایر سینماها هرکدام میزبان اکران ۲۴ فیلم خواهند بود.

وی افزود: در بخش سینمای خراسان از مجموع ۱۶ فیلمی که به آن راه یافتند، چهار فیلم در سینما هویزه اکران خواهد شد. سانس فیلم‌ها در سینماها ساعت‌های ۱۵، ۱۷:۳۰، ۲۰ و ۲۲:۳۰ است و پس از ساعت ۲۴ اکران فیلمی صورت نمی‌گیرد و به سینماها ابلاغ شده که بعد از ساعت ۲۴ فیلمی اکران نکنند.

دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اینکه  بعد از تهران، مشهد شهری است که تمام فیلم‌ها را در شش سینما اکران می‌کند. تصریح کرد: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر در مشهد اکران می‌شود، شامل «تعارض»، «بی‌صدا حلزون»، «خروج»، «دوزیست»، «سینما شهر قصه»، «من می‌ترسم»، «خوب بد جلف ۲»، «تومان»، «مردن در آب مطهر»، «مغز استخوان»،«سه‌کام حبس»، «درخت گردو»، «شنای پروانه»، «روز صفر»،«روز بلوا»، «پوست»، «کشتارگاه»، «لباس شخصی»، «پدران»، «مغز استخوان»، «خروج»، «ابر بارانش گرفته»، «دشمنان»، «آبادان یازده ۶۰»، «آتابای»، «قصیده گاو سفید» و «خورشید» است.

تمام فیلم های فجر اجازه اکران در مشهد را نداشت 

 درادامه نیز محمدحسین مصحفی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد در این نشست با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی کشور، جشنواره فیلم فجر است، افزود: شهرداری نیز نهایت تلاش خود را برای همکاری در این زمینه ارائه می‌دهد. مطابق سهمیه‌بندی در وزارت ارشاد، تمام فیلم‌های جشنواره امکان اکران نداشت و برای اکران تمام فیلم‌ها در مشهد نیاز به همکاری شهرداری بود.

معاون فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: قرار بر این بود که فیلم‌های جشنواره فجر در سه سینما اکران شود اما با مشارکت دو دستگاه این سه سینما به شش سینما ارتقا پیدا کرد. سعی شده تا فیلم‌های «سیمرغ» و «پروانه‌ها» علاوه بر نمایش در سینما، در مناطق حاشیه شهر نیز از طریق سینماهای سیار اکران شود. این اکران در فرهنگسراهایی همچون نصرت و قرآن و عترت است.

جشنواره فیلم فجر از ۱۵ بهمن تا ۲۱ در سینما های مشهد اکران خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز