خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان:

بیش از هزار بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۳۲۴

رئیس مرکز بهداشت استان قزوین گفت: یک هزار و ۶۱ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که پس از آزمایش ۲۴۵ نفر مثبت تشخیص داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمیدرضا جباری اظهار کرد: یک هزار و ۶۱ بیمار در این مدت مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و پس از آزمایش از ۶۶۸ بیمار، در نهایت ابتلای آنفلوآنزا برای ۲۴۵ نفر مثبت تشخیص داده شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ۳۷ درصد بیماران آزمایش شده، آنفلوآنزا داشتند، افزود: آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ۲۱۹ مورد از موارد آنفلوآنزا از نوع A و ۲۶ مورد از نوع B بود که با مراقبت‌های لازم تحت درمان قرار گرفتند.

جباری بیشتر مبتلایان به بیماری آنفلوانزا را در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری، ۹۵۷بیمار مشکوک به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند که با آزمایش از ۵۷۰ بیمار، در نهایت ۲۴۱ نفر مثبت تشخیص داده شدند.

این مسئول تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در آذر ماه سال جاری نیز ۱۰۸ نفر به بیماری آنفلوانزا مبتلا شدند که بیشترین تعداد بیماران مبتلا به آنفلوانزا مربوط به همین ماه بود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ واکسن آنفلوانزا در استان تزریق شده است، خاطرنشان کرد: افراد زیر پنج سال و بالای ۶۵ سال بیشترین و خطرناک ترین گروه سنی هنگام ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان قزوین یادآور شد: بیمارستان بوعلی، قدس و ولایت به ترتیب بیشترین بیمار مبتلا به آنفلوآنزا را پذیرش کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز