خبرگزاری کار ایران

در آستانه روزجهانی تالاب ها مطرح شد؛

پرنده‌‍ نگری آبیکی‌ها در تالاب یعقوب‌آباد آبیک/ پایکوبی ادامه‌دار شترها در دشت الله‌آباد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۴۹

کارگاه آموزشی و پرنده‌نگری از پرندگان تالاب یعقوب‌آباد شهرستان آبیک با حضور بیش از 200 نفر از مردم شهرستان آبیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بیش از 200 نفر از مردم شهرستان آبیک در آستانه 13 بهمن ماه گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها مسیر هشت کیلومتری از فرودگاه آزادی واقع در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد تا تالاب یعقوب‌آباد شهرستان آبیک را طی کردند.

دوستداران طبیعت و پرندگان آبیکی با سه دستگاه دوربین پرنده‌نگری و ... به تماشای پرندگان حاضر در تالاب یعقوب‌آباد پرداختند.

امید رحمانی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در تالاب یعقوب‌آباد شهرستان آبیک انواع اردک‌ها، پرندگان کنارآبزی مانند آبچیلک، سلیم و خوتکا، چوپا، پرندگان شکاری همچون سنقر طلایی، سنقر گندمزار و سارگپه و انواع شاهین‌سانان، کورکور بال سیاه و کبوتر تالابی از پرندگان مهاجر و بومی مشاهده می‌شوند.

وی افزود: برنامه کارگاه آموزشی و پرنده‌نگری با هدف آشنایی مردم شهرستان آبیک با تالاب و کارکردهای آن و لزوم حفاظت از آن و همچنین شناساندن انواع گونه‌های جانوری در تالاب و نقش آنها در اکوسیستم حیات به مردم بوده است.

بنابراین گزارش، در این کارگاه آموزشی و پرنده‌نگری علاوه بر قشرهای مختلف مردم شهرستان آبیک اعم از فرهنگیان، بازاریان و غیره، اعضای انجمن کوهنوردان ایران، اعضای انجمن کوهنوردان ایران شعبه آبیک وهیأت کوهنوردی و گروه‌های مختلف کوهنوردی آبیک حضور داشتند.

در این برنامه میهمانانی از انجمن کوهنوردی ایران در ساوجبلاغ، مهرشهر، لواسان، سایکل توریسم البرز و سمن‌ها و گروه‌های مختلف کوهنوردی از شهرهای محمدیه و عمارلو و غیره شرکت کرده بودند.

حضور چندین نفر شتر در قالب چند گله هم در دشت الله‌آباد شهرستان آبیک خودنمایی می‌کرد و با توجه به ابطال مجوز چرای شتر در این منطقه، همیشه این سئوال مطرح است که چرا همچنان شترها در این دشت جولان می‌دهند و بر پیکر دشت پایکوبی می‌کنند و مسئولان مربوطه استانی عزم جدی و راسخی برای تعیین تکلیف شترها ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز