خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تحقق مطالبات مردمی نیازمند قدم‌های بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۰۳

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق مطالبات و نیازهای به حق مردم قدم هایی برداشته شده اما کافی نیست و نیازمند گام های بیشتر مسئولان است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی در جمع دهیاران بخش سیاهو تلاش در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه را اقدامی مقدس دانست و در ادامه اظهار کرد: به تعبیر زیبای امام راحل؛ مسئولان در کشور شانی جز خدمت گذاری ندارند.

وی  ابراز کرد: گاهی اوقات انسان احساس می کند کاری را نمی تواند انجام دهد، غصه اش زیاد می شود ؛ امکانات ، ظرفیت و قابلیت ها در کشورمان موجود است ولی در مقابل این مطالبات و نیاز های به حق مردم قدم هایی که برداشته شده کافی نیست.

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بطن مطالبه گری ، پرسش گری به عنوان یک حق باید پذیرفته شود، افزود: مسئولین به عنوان یک تکلیف باید پاسخگو باشند اما گاها می بینیم جای کسی که باید پاسخگو باشد با کسی که باید پرسش گر باشد به شکل دیگری تغییر می کند .

آشوری تازیانی تاکید کرد: اگر به درستی از این فرهنگ حراست کنیم و پیرایه های غلط آن را اصلاح و برکنار نماییم؛ در ایجاد تغییر محیط خودمان ، شهرمان ، روستا و استان تغییرات را می توانیم هوشمندانه ایجاد و بهره برداری کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی پرداخت و تشریح کرد: در برخی از موارد ممکن است قبل از انقلاب به اصطلاح کارهایی شده باشد که به نفع مردم بود اما کارکردهای  نظام مقدس جمهوری اسلامی برای روستائیان دستاورد قابل دفاعی است.

آشوری تازیانی با بیان اینکه کشورهای مختلفی را رفته ام و نظامات روستایی اش را هم دیده ام، خاطرنشان کرد: خیلی از کشور های دنیا مانند چین و هند که قدرت نوظهور اقتصادی به شمار می آیند، نظام روستایی شان زندگی بدوی است.

وی تصریح کرد: روستاییان ما زبان مطالبه گری دارند و داشتن زبان مطالبه گری یک فرصت و ظرفیت است؛ در جمع های شما وقتی حاضر می شوم می بینم دهیار در حد بخشدار و فرماندار بیان مسائل و مشکلات می کند و راهکار می دهد و این سرمایه انسانی بزرگی برای توسعه یک روستا است.

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با ادعا هیچ اتفاقی نمی افتد، نشانه های عملی عملکرد ها را باید جستجو کرد، عملکرد ها را باید نقد، بررسی و بعد قضاوت کرد.

آشوری تازیانی گفت: امروز نمره مطالبه گری مردم هرمزگان از دیروز و سال های قبل ارتقا پیدا کرده است زیرا این گفتمان سرایت پیدا کرده و مردم آگاه شده اند.

وی ادامه داد: من خوشحال می شوم در جمع فرهیخته شوراها و دهیاران بنشینم و حرف های حساب بشنوم، حرف شما حرف حساب است، هم درد ها را خوب می شناسید هم ظرفیت ها را و هم راهکار می دهید و این خیلی مهم است.

آشوری تازیانی مجموعه دهیاران را یک گروه مستشاری نامید و خاطرنشان کرد: نمایندگان باید بتوانند در یک ساختار منضبط از توان شما در راستای خدمت رسانی بیشتر به روستاها استفاده کنند.

تحقق مطالبات مردمی نیازمند قدم‌های بیشتر است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز