خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در جنوب و جنوب شرق کشور/دما در نوار شرقی کشور کاهش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۸۲

کارشناس سازمان هواشناسی بابیان اینکه تا آخر هفته در تهران بارش باران یا برف نخواهیم داشت، گفت: با خروج سامانه بارشی از کشور ۳ تا ۵ درجه در نوار شرقی کاهش دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور فعال است.

وی با بیان اینکه بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و جنوب سیستان بلوچستان رگبار باران گاهی همراه بارعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی دارند، افزود: در بخش‌هایی از فارس، کرمان، جنوب یزد نیز برف و باران پیش بینی می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه اواخر وقت امروز این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: با خروج سامانه بارشی ۳ تا ۵ درجه در نوار شرقی کاهش دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود، گفت: این شرایط باعث می‌شود در شهر‌های صنعتی و پرتردد افزایش آلاینده‌ها را داشته باشیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه چهارشنبه نیز موج ضعیفی از سمت شمال غرب و غرب از کشور عبور می‌کند و دامنه‌های زاگرس بارش باران را تجربه خواهند کرد، افزود: چهارشنبه روی سواحل جریانات جنوبی می‌شود و غرب سواحل و شمال غرب افزایش نسبی دما را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تهران تا آخر هفته بارش باران یا برفی نخواهد داشت، گفت: برای تهران آسمانی کمی ابری در برخی ساعات غبار محلی پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: ارومیه با دمای منفی ۱۲ درجه و بندرعباس با دمای ۲۱ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز