خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ادامه کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور/ بارش باران در استان‌های غربی/ وزش باد و گرد و غبار در جنوب

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۳۱۸

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در اغلب شهرهای کشور خبر داد و گفت: در بسیاری از استان‌های نیمه شمالی کاهش دما ملموس است.

به گزارش ایلنا، ​محمد اصغری امروز به افزایش روند کاهش دما اشاره کرد و گفت:​ حداقل دما در پایتخت به زیر ۲۰ درجه رفت و در بسیاری از استان‌های نیمه شمالی کشور این کاهش دما ملموس است.

وی تاکید کرد: صیفی کاران برای جمع آوری محصولات خود امروز فرصت دارند.

اصغری با اشاره به ادامه بارش‌ها در سواحل دریای خزر گفت:​ پدیده رگبار، ​رعد و برق را در آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل داریم و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد. به همین دلیل از اطراق در اطراف مسیل‌ها باید چشم پوشی کنید.

اصغری افزود: در ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، ​تهران و سمنان هم بعد از ظهر امروز همین وضعیت حاکم است، به همین دلیل برف پاک کن خودرو‌ها باید برای رفت و آمد در این مسیر‌ها بازبینی شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به پدیده رگبار در شمال شرق کشور گفت:​ از عصر امروز در خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی مثل دره گز، چناران، قوچان و توابع مشهد مقدس رعد و برق ایجاد می‌شود.

اصغری همچنین درباره وضعیت آب و هوای نیمه جنوب کشور توضیح داد:​ در جنوب تهران، بخش‌هایی از استان مرکزی، قم، شمال اصفهان و یزد از عصر امروز وزش باد، گرد و خاک وجود خواهد داشت، این وضعیت در خوزستان و ایلام هم وجود دارد و هوای استنشاقی در ایلام تاحدودی از استاندارد خارج می‌شود. همین وضعیت در مناطقی از کردستان و غرب کرمانشاه هم وجود دارد.

وی تاکید کرد:​ غبار تا حدودی در بوشهر هم دیده می‌شود. احتمال دارد آب‌ها در مناطق شرقی تنگه هرمز، اطراف جاسک و سواحل دریای عمان تا حدودی مواج شود. قایق‌های موتوری، سبک و صیادی باید با احتیاط از این مناطق عبور کنند.

کارشناس هواشناسی با اشاره به روند افزایش دما در شرق کشور گفت:​ زاهدان و بیرجند نسبت به دیروز بیشترین افزایش دما را داشتند. کاهش دما از امشب با خیزش گرد و خاک در مناطقی مثل زابل، نهبندان، ​هامون و مرز کرمان ایجاد می‌شود. شب هنگام و فردا برای عبور با خودرو در این مناطق باید احتیاط شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز