خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه :

شهیدان سلیمانی و ابومهدی در بازگشایی مرز خسروی تلاش ویژه‌ای داشتند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۵۹

استاندار کرمانشاه گفت: سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهید ابومهدی المهندس در بازگشایی مرز خسروی تلاش و نقش ویژه ای داشتند.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان که در محل سالن امید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال جا دارد، یادی کنیم از تلاش‌های سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس که بازگشایی این مرز از یادگاران این دو بزرگوار است.

وی بیان داشت: برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، شهید والامقام اسلام حاج قاسم سلیمانی از شهیدابومهدی المهندس خواستند که مسیری از خانقین به سمت نجف بازگشایی شود که در این راستا اقدامات لازم برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال صورت گرفت که باید از اقدامات و تلاش‌های این دو بزرگوار یاد و درود، رحمت و صلوات برای روح آن عزیزان نثار کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بررسی های انجام شده برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر در اربعین سال آینده به زائرین اظهار داشت: قرار است که پیشنهاد بودجه مربوط به اربعین برای استان ها، هفته آینده در صحن مجلس مطرح شود که با مشخص شدن بودجه به استان، این اعتبار برای فراهم ساختن زیرساخت های لازم در مرز خسروی اختصاص خواهد یافت و دستگاه های اجرایی نیز باید نسبت به فراهم ساختن این خدمات که به صورت دقیق مشخص شده اند، اقدام کنند.

وی از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست که یک طرح کلی و جامع که در برگیرنده تمام خواست ها و نیازهای مورد نظر برای اربعین سال آینده جهت شکل گیری زیرساخت ها و خدمات بیشتر به زائرین باشد، تدوین کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در اربعین امسال برای خروج زائرین در مرز وجود داشت، گفت: از مرزبانی استان درخواست داریم که با کشور عراق برای خروج سهل تر و روانتر زائرین با در نظر گرفتن گیت های بیشتر و امکانات موجود در مسیر خروجی مرز خسروی تلاش و اقدام کنند.

مهندس بازوند همچنین بر اصلاح سه راهی نصرآباد قصرشیرین، حل مشکل سیستم سرمایشی پایانه مرزی خسروی، احداث پارکینگ های بیشتر در خسروی و قصرشیرین، احداث سیستم روشنایی کمربندی قصرشیرین و احداث مسیرهای جدید برای تردد روانتر خوردروها در زمان برگزاری اربعین تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز