خبرگزاری کار ایران

طی هفته جاری؛

کاهش دما و یخبندان فراگیر در البرز

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۵۰

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز از کاهش دما و یخبندان فراگیر در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فلاح نژاد اظهار داشت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان و تحلیل الگوی های پیش یابی حاکی از کاهش دما در روزهای آینده و گذر امواج ضعیف از منطقه از روز شنبه 21  الی روز چهارشنبه  25 دی ماه در استان البرز است.

وی افزود: بر این اساس افزایش ابر و نفوذ و تقویت پرفشار سرد سطح زمین یخبندان فراگیر، لغزندگی سطح جاده ها و مه آلودگی به ویژه در ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، تقلیل دید، لغزندگی جاده ها، احتمال سقوط بهمن، کاهش دید در جاده های کوهستانی، ریزش سنگ و رانش کوه، حفظ آمادگی مسئولان ذیربط در راستای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم مورد تاکید است.

فلاح نژاد یادآور شد: حضور فرمانداران در شهرستان و حفظ آمادگی اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیلهای فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی؛ ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی؛ انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر شهری و روستایی بالاخص کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها لازم است.

این مدیر با تاکید بر عدم تردد از محلهای پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، گفت: اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری به ویژه در جاده های کوهستانی و دامنه های پرشیب ضرورت دارد.

فلاح نژاد ادامه داد: به دلیل احتمال ریزش سنگ و بهمن و بهمراه داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، وسایل ارتباطی و ... مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)؛ حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی؛ حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت،آب منطقه، پیش بینی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز