خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت بحران البرز:

قانون مدیریت بحران در البرز نوشته شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۷۵۰

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز از تبیین قانون کشوری مدیریت بحران در البرز خبر داد و گفت: برای مقابله با بحران نیازمند افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف مردم و مسئولان هستیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فلاح‌نژاد از تبیین قانون مدیریت بحران در ستاد مدیریت بحران استان  خبر داد و گفت: این قانون در سطح کشور مشتمل بر بیست و شش ماده و سی و دو تبصره که در سال جاری طی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب، توسط شورای نگهبان تأیید و ابلاغ قانونی به دستگاه‌های اجرایی شد. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه ماده یک این آئین‌نامه با هدف ارتقاء توانمندی جامعه در امور پیش بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری تعریف شده است، افزود: این ماده از قانون مدیریت بحران پاسخگوی مؤثر در برابر مخاطرات طبیعی خواهد بود، همچنین به مقابله با حوادث و بحران‌ها، تأمین ایمنی، تقویت تاب‌آوری با ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه‌های اجرائی و پژوهشی، اطلاع‌رسانی متمرکز، ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و نظارت دقیق بر فعالیت‌ها را به دنبال خواهد داشت. 

وی در ادامه به مفهوم واژه تاب آوری و بازتوانی اشاره کرد و افزود: تاب آوری به معنی توانایی یک نظام یا جامعه در معرض مخاطرات، برای ایستادگی، تحمل و سازگاری در برابر حوادث و سوانح، بازتوانی و بازسازی مؤثر و به‌موقع جامعه آسیب‌دیده گفته می‌شود که درک و درست این کلمه اهمیت بسیار زیاد دارد. 

فلاح‌نژاد با بیان اینکه زمان وقوع بحران تمامی مسئولان و مردم عادی باید بهترین راه حل مقابله و نجات از بحران را بیابند، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت میزان آگاهی و اطلاع اقشار مختلف از بحران است که البته، تحت هر شرایطی نیازمند ارتقاء دانش‌ها هستیم. 

وی افزود: هر یک از مقامات و مسؤلان نهادهای دولتی و مربوطه وظیفه دارند، گزارش تخلفات صورت‌ گرفته را به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه مذکور ارائه دهند.

سرپرست مدیریت بحران استان البرز افزود: ستاد مدیریت بحران استان البرز به ریاست استاندار و ستاد شهرستان به ریاست فرماندار است، عضویت مدیران در دستگاه‌های متناظر ستاد ملی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط به تشخیص و دعوت رئیس ستاد تشکیل می‌شود. مدیران مدیریت بحران استان و شهرستان، دبیران ستادهای استان و شهرستان خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز