خبرگزاری کار ایران

در پی پیش‌بینی‌ هواشناسی رخ داد؛

آماده‌باش مدیریت بحران البرز به دستگاه‌های اجرایی استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۵۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در پی اخطاریه اداره‌کل هواشناسی، خطاب به فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی و شهرداری‌های استان آماده باش اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور اظهار داشت: پیرامون پیش بینی وضعیت جوی در استان البرز، مبنی بر اینکه از امروز (سه‌شنبه مورخ 22/3/97) تا (اواخر وقت چهارشنبه مورخ 23/3/97) وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، در پاره‌ای نقاط رگبار شدید و رعد و برق مورد انتظار است اعضای شورای هماهنگی شهرستان‌ها به‌منظور مقابله با جاری‌شدن سیل، رعد و برق، وزش‌باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آماده‌باش باشند.

مهرور تصریح کرد: همچنین علاوه بر حفظ آمادگی؛ اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت‌تاثیر بخصوص کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها صورت گیرد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها توسط شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آب‌گرفتگی معابر درون شهری و جاده ‌ای برون شهری توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید کرد.

مهرور از شهروندان درخواست کرد از سفرهای غیر ضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب و جاده‌های منتهی به آن به‌ویژه جاده کرج – چالوس به‌دلیل احتمال ریزش سنگ خوداری کنند. 

وی همچنین پیش‌بینی مکان‌های امن برای اسکان موقت(تا رفع شرایط اضطراری) و ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و عوامل مردمی را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز