خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

استفاده از توان سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان/ ضرورت پایش مراکز عرضه طیور

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۳۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه براساس سیاست های کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان استفاده می شود، گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی در جامعه، لازم است دستگاه های مرتبط و رسانه ها در این زمینه مشارکت کنند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان البرز گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و این استان به همراه سایر بخش ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری آمادگی کامل دارد.

معاون استاندار اظهار کرد: البرز به همراه استان‌های فارس،تهران، قزوین، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و خراسان رضوی جزو ۹ استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است. 

فردی با بیان اینکه براساس سیاستهای کلان دولت از توان سازمان پدافند غیرعامل نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده می شود افزود: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری و پرهیز از ایجاد نگرانی و ترس غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت نمایند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در ادامه به شرح وظایف دستگاهها اشاره کرد و افزود: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه های طیور ، توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

فردی با تاکید بر رصد و پایش مراکز عرضه طیور توسط دستگاههای اجرایی ذیربط، تصریح کرد: آشنایی محیط بانان، صیادان و شکارچیان با بیماری، اقدام در مورد معدوم سازی تلفات در تالاب‌ها، مراتع، آبشخورها و زیستگاه ها بر اساس ضوابط سازمان دامپزشکی انجام شود.

معاون استاندار همچنین به همکاری در آموزش و ترویج برای بهره برداران و هماهنگی و همکاری در اجرای برنامه های ابلاغی ستاد ملی و استانی برابر مقررات و دستور العمل های مربوطه توسط سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد.

فردی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد و پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرائی مقابله با بیماری صورت گیرد.

معاون استاندار همچنین گفت: پیشگیری قبل از تماس برای پرسنل بهداشتی و افراد با ریسک بالا مانند متصدیان و کارگران مرغداری ها، پرسنل فعال در عملیات معدوم سازی، کارگران شاغل در کشتارگاه های طیور توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یک ضرورت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز